معماری
خانه / کتابخانه / تحلیل او تبصره / راد مردانی که قهرمانانه رزمیدند و جانانه جان دادند!

راد مردانی که قهرمانانه رزمیدند و جانانه جان دادند!

بالآخره “یـ.ـحیی السـ.ـنوار” رهبر فرزانه و مبارز آزاده فلسطینی هم که توانسته بود لرزه بر اندام ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل و حتی کاخ سفید بیاندازد، ضمن یک درگیری رویاروی با اشغالگران، روز چهارشنبه ۲۵ میزان سال جاری خورشیدی، جام شهادت نوشید.

یـ.ـحیی السـ.ـنوار که از آغازگران و رهبران عملیات” طوفان اقصی” بود و تا آخرین لحظات حیاتش به مبارزه علیه رژیم اشغالگر و متجاوز صهیونیستی را هدف و مقصد زنده گی خود می دانست، قهرمانانه زیست و بالآخره قهرمانانه و ضمن یک درگیری رویاروی در نوار غزه، جایی که توانسته بود در مدت اندک بیشتر از یک سال گذشته، اشغالگران وحشی را بار ها به زانو در آورد، جان را به جان آفرین سپرد.

از سوی دیگر شهید “یـ.ـحیی السـ.ـنوار”، نه نخستین شهید راه آزادی و برگرداندن شرف و عزت بیت المقدس اشغالی بود و نه هم به گونه حتم، آخرین فداکار این راه و این مسیر خواهد بود، چنانچه در مدتی پس از تأسیس حرکت مقاومت اسلامی )حـ.ـماس( تا به امروز شاهد بوده ایم که اشغالگران صهیونیستی یکی پی دیگری رهبران فرزانه و مبارزین نُخبه این تحریک را یکی پی دیگری نشانه گرفته اند و یا هم چون “السـ.ـنوار” ضمن یک رویارویی مستقیم با اشغالگران جام شهادت نوشیدند.ولی نه از شدت این مقاومت کاسته شد و نه هم خللی در قیادت و رهبری این جنبش مردمی و حـ.ـماسه ساز رونما گردید.

این را هم نباید فراموش کرد که زندگی شهید سـ.ـنوار مملو از جانفشانی، جهاد و مبارزه بود، وی بیش از ۲۰ سال از عمر شیرین خود را در اسارت رژیم اشغالگر سپری کرد و پس از آزادی هم آرام نه نشست و به جهاد و مبارزه خود علیه اشغالگران ادامه داد و در سنگر جهاد مسلحانه علیه اشغالگران صهیونیستی نیز نقش مهم و بارزی را در عرصه های مختلف ایفا کرد.

شهادت السـ.ـنوار و سایر رهبران فلسطین در راه دفاع از مسجد الاقصی، ملت، سرزمین و مقدسات ملت مسلمین بدون شک مایه افتخار این جنبش و همه مسلمانان جهان است و آنهم به گونه یی که رهبران این جنبش قبل از مجاهدانش به شهادت می‌رسند و جان خود را در راه دفاع از فلسطین و بیت المقدس اشغالی فدا می‌کنند.

چنانچه تنها “السـ.ـنوار” هم نیست که در این راه مملو از شرف و عزت امروز جان خود را فدا کرد، رهبران جنبشی که شهید السـ.ـنوار پیرو آن بود، از شروع تا حال به این باورند که بدون نذرانه کردن سر های خود از راه دیگری نمی توان بر دشمن زبون و جنایت کار پیروزی یافت.

و بدون شک این نکته مشترکی بین همه رهبران و اعضای قیادی جنبش حـ.ـماس است که از شهید شیخ احمد یاسین گرفته تا به حال ادامه دارد.

به همین دلیل است که می گوییم اگر رژیم اشغالگر صهیونیستی و حامیان جهانی شان اگر گمان می برند با ترور رهبران بزرگ مقاومت همچون شهید سـ.ـنوار، شهید اسماعیل هنـ.ـیه و سایرین می‌توانند شعله‌های مقاومت مردم فلسطین و حـ.ـماس را خاموش سازند یا آنها را وادار به عقب‌نشینی کنند، بدون شک و شبهه به اشتباه رفته اند و مقاومت تا تحقق همه اهداف خود ادامه خواهد داشت.

نکته امیتازی مبارزین فلسطینی و به خصوص شخصیت های قیادی حـ.ـماس در همین نهفته است که آنچه به زبان می گویند در عمل نیز پیاده می کنند و به گفته یکی از سردمداران غرب شکست دادن قومی که مرگ و کشته شدن در راستای اهداف و مرام خود را بیشتر از زنده گی دوست می دارند، خیلی مشکل و دشوار خواهد بود.

بدون شک شهید “یـ.ـحیی السـ.ـنوار” و قیادت های رزمنده مبارزین فلسطینی، قبل از وی این شعار را که “شهادت در راه الله متعال از بزرگترین آرزو های شان است”، در میدان عمل پیاده کردند  و همه جهانیان آزاده با چشمان باز مشاهده کردند که آنها در راستای تحقق اهداف والای خود، مردانه وار و در کنار افراد ملت خود مرگ را در آغوش می کشند.

شهادت یـ.ـحیی السـ.ـنوار و آن هم در میدان نبرد رو در رو با دشمن متجاوز طبیعی است که مشکلاتی هم با خود همراه خواهد داشت و با توجه به وسعت جبهه جنگ از یک سو و یکپارچگی همه جهان کفری در مقابل متفرق بودن مسلمانان در این راستا از سوی دیگر، شاید مشکلاتی هم در قبال داشته باشد ولی نباید فراموش کرد که مبارزین فلسطینی در طول تاریخ مبارزات شان علیه اشغالگران کمتر تسلیم فراز و نشیب روزگار شده اند و حال هم سیر حوادث نشان می دهد که چنین خواهد بود. ان شاء الله  

ـــــــــــــــــــــــ

برای اخبار و تبصره های بیشتر به کانال خبری تلگرام، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید

 

Telegram:

https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl

Web:

https://www.gaheez.af/

FB page:

https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس