معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / رجب طیب اردوغان از سفر عنقریب “نتنیاهو” به ترکیه خبر داد

رجب طیب اردوغان از سفر عنقریب “نتنیاهو” به ترکیه خبر داد

کابل گهیځ نیوز (۵میزان ۱۴۰۲):
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از سفر قریب الوقوع “بنیامین نتنیاهو” صدراعظم رژیم صهیونیستی اسرائیل به ترکیه و توافق مشروط انقره با پیوستن سویدن به پیمان ناتو خبر داد.
به گزارش خبرگزاری “رویتر” رئیس جمهور ترکیه روز گذشته اظهار داشت که بنيامين نتنياهو صدراعظم رژیم صهیونیستی اسرائیل در ماه اکتوبر یا نوامبر سال جاری میلادی از ترکیه بازدید بعمل خواهد آورد و همچنان افزود که کشورش به گونه مشروط با پیوستن سویدن به پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) توافق کرده است.
گزارش ها از قول اردوغان می گویند که پس از بازدید نخست وزیر رژیم صهیونیستی از انقره، وی نیز به دیدار نتنیاهو به تل ابیب خواهد رفت، اما زمان این سفر را مشخص نساخت.
قابل یاد آوری است که اردوغان و نتنیاهو برای بار نخست هفته گذشته در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویارک با هم رو در رو ملاقات کردند در حالی که هردو کشور تلاش دارند روابط دوجانبه بین همدیگر را بهبود بخشند.
این در حالی است که رسانه های اسرائیلی در این اواخر گزارش داده بودند که رجب طیب اردوغان صدراعظم ترکیه ماه اینده از مسجد الاقصی در بیت المقدس اشغالی دیدار خواهد کرد.
از سوی دیگر گزارش ها حاکیست که اردوغان گفته است که پارلمان ترکیه به عهد خود در مورد توافق این کشور با پیوستن سویدن به پیمان ناتو وفا خواهد کرد به شرطی که حکومت جوبایدن در امریکا موانع خرید طیارات جنگی ایف-۱۶ را از راه ترکیه بردارد.
ـــــــــــــــــــــــ
گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

Telegram:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس