معماری
خانه / ګهیځ نیوز / سیاست / روسیه: طالبان خطر داعش را در آسیای میانه و منطقه کاهش داده است

روسیه: طالبان خطر داعش را در آسیای میانه و منطقه کاهش داده است

کابل گهیځ نیوز (۱۳ میزان ۱۴۰۲):
نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان معتقد است که حکومت طالبان در افغانستان از خطر داعش در آسیای میانه و منطقه کاسته است.
به گزارش شبکه “روسیا تودی” نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان و رئیس اداره دوم آسیایی وزارت خارجه روسیه افزود که طالبان سطح تهدید و خطر داعش را نه تنها در افغانستان بلکه در آسیای میانه را نیز کاهش داده است.
“ضمیر کابلوف” ضمن یک نشست خبری در خبرگزاری Rossiya Segodnya، ضمن اشاره به این موضوع افزود که سازمان تروریستی القاعده در دهه‌های گذشته به شدت تضعیف شده است و ما احساس نمی‌کنیم که تهدیدی مستقیم از سوی این سازمان وجود داشته باشد.
به گفته وی :”قدرت نظامی گروه تروریستی داعش در زمان حکومت قبلی افغانستان که نیروهای غربی در این کشور مستقر بودند، به شکلی افزایش یافت که شمار جنگجویان آن به نزدیک به ۱۰ هزار نفر رسید.”
کابلوف افزود که طالبان در آن زمان هم که حکومت را در دست نداشتند و یک گروه مخالف مسلح بودند، با آنها جنگیدند.
به گفته کابلوف:” این نبرد هنوز ادامه دارد، زیرا طالبان خسارات زیادی به داعش وارد کرده و خسارات زیادی را نیز متحمل شده است و تصور میزان توانایی طالبان برای از بین بردن داعش دشوار است.”
این مقام روسی همچنین گفت که به دلیل نبرد طالبان علیه داعش در افغانستان، این سازمان نتوانست بار دیگر به یک سازمان تروریستی بزرگ بین المللی تبدیل شود ونتوانست بار دیگر در افغانستان، عراق و همچنان همسایگان شمالی افغانستان به یک تهدید مبدل گردد.
ـــــــــــــــــــــــ
گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

Telegram:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس