معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / زمین لرزه روز ګذشته در هرات و اطراف آن تلفات جانی و خسارات مالی به همراه داشت

زمین لرزه روز ګذشته در هرات و اطراف آن تلفات جانی و خسارات مالی به همراه داشت

کابل گهیځ نیوز (۱۶ میزان ۱۴۰۲):
زمین لرزه شدید روز گذشته در هرات و مناطق همجوار آن، باعث کشته شدن در حدود بیست تن و مجروح شدن ۵۰ تن دیگر گردیده و احتمال می رود شمار تلفات بیشتر از این هم باشد که در جریان امروز آمار بیشتری از این حادثه بدست خواهد آمد.
خبرنگار “ګهیځ نیوز” از قول موسی اشعری، رئیس اداره مبارزه با حوادث هرات گزارش می دهد که قوت زمین لرزه روز گذشته در این ولایت شش اعشاریه سه درجه ریشتر بود که ساعت یازده قبل از ظهر تکان های آن در شهر و ولسوالی زنده جان و اطراف شهر هرات احساس گردید.
هر چند رئیس اداره مبارزه با حوادث هرات شمار کشته شده گان این زمین لرزه را بیست تن قلمداد می کند، اما برخی منابع دیگر از شفاخانه حوزوی هرات می‌ گویند که نزدیکی های شام کم از کم چهار کشته به‌شمول دو کودک و بیش از ۱۰۰ زخمی ناشی از وقوع زمین‌لرزه های پی هم به این شفاخانه انتقال داده شده‌اند.
از سوی دیگر منابع مستقل در هرات می گویند که تکان های شدید این زمین لرزه بر علاوه ولایت هرات در ولایت های بادغیس و فراه نیز احساس شده و حتی بر علاوه از افغانستان در برخی نقاط ایران و از جمله در شهر مشهد نیز تکان های این زمین لرزه احساس شده است.
تا کنون از تلفات جانی و خسارات مالی ناشی از این زمین لرزه در ولایت های بادغیس و فراه گزارش دقیقی در دست نیست. اهالی هرات می گویند که این زمین لرزه چهار پس لرزه نیرومند نیز به همراه داشت.
ـــــــــــــــــــــــ
گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

Telegram:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس