معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / زمین لرزه های دیروز و امروز با مرکزیت بدخشان افغانستان، منطقه را تکان داده است

زمین لرزه های دیروز و امروز با مرکزیت بدخشان افغانستان، منطقه را تکان داده است

کابل گهیځ نیوز ( ۶ سنبله ۱۴۰۲):
زمین لرزه نسبتاً شدیدی پایتخت کشور و ولایت بدخشان واقع در شمال شرق افغانستان را همراه با مناطقی از کشور های همسایه افغانستان به لرزه در آورده است.
باشنده گان شهر کابل پایتخت کشور می گویند که این زمین لرزه که حوالی ساعت ۹ قبل از ظهر امروز (شش سنبله) اتفاق افتاد، در بخش‌هایی از پایتخت و حتی برخی ولایات دور دست کشور نیز احساس شده است.
گفته می شود که مرکز این زمین لرزه در عمق ۲۲۳ کیلومتری از سطح زمین بوده و بر علاوه افغانستان، در بخش‌هایی از تاجکستان؛ پاکستان و ازبکستان نیز احساس شده است اما تا حال خبر دقیقی از تلفات و خسارات‌ احتمالی آن منتشر نشده است.
مرکز زمین‌شناسی ایالات متحده امریکا شدت زمین‌لرزه امروزی را ۴.۸ درجه ریشتر گفته است و مرکز آن را ولسوالی جرم این ولایت قلمداد نموده است.
این در حالی است که گزارشگران محلی در ولایت بدخشان می گویند که روز گذشته نیز یک زمین لرزه نسبتاً شدید بخش‌های از این ولایت را تکان داده است.سازمان زمین‌شناسی امریکا، زلزله‌ای روز گذشته در بدخشان را به قدرت ۵٫۲ درجه ریشتر دانسته و گفته است که مرکز آن در ولسوالی شکاشم این ولایت قرار داشت که عمق آن ۲۲۳ کیلومتر خوانده شده است.
تاکنون از خسارات و تلفات احتمالی این زمین‌لرزه های دیروز و امروز و این‌که در کدام بخش‌های دیگر کشور احساس شده است، جزییاتی در دست نیست.
ـــــــــــــــــــــــ
گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطرف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

Telegram:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس