معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / سازمان ملل پیشنهاد حکومت افغانستان برای گماشتن کارمندان مرد به‌جای زنان را رد کرد

سازمان ملل پیشنهاد حکومت افغانستان برای گماشتن کارمندان مرد به‌جای زنان را رد کرد

کابل گهیځ نیوز ( اول سرطان ۱۴۰۲):
“رزا اوتونبایوا”، نماینده خاص منشی عمومی سازمان ملل متحد برای افغانستان و مسئول دفتر “یوناما” در کابل، ضمن گزارش خود از وضعیت افغانستان در مجلس شورای امنیت این سازمان اظهار داشت که هیچ اطمینانی در مورد رفع محدودیت بر کار زنان در دفاتر غیردولتی افغانستان، از سوی حکومت این کشور داده نشده است.
او وضعیت افغانستان را خیلی پیچیده خواند و افزود که محدودیت‌های وضع‌شده از سوی حکومت افغانستان، علیه زنان روی فعالیت سازمان ملل و عملیات امداد رسانی آن تاثیر می‌گذارد.
خانم اوتونبایوا همچنان اظهار داشت که آنها پیشنهاد برخی از مقام‌های حکومت فعلی افغانستان را مبنی بر استخدام کارمندان مرد به جای کارمندان زن در دفاتر سازمان ملل رد کرده است.
خانم “اتونبایوا” به همین گونه گفت که سازمان ملل از کارمندان محلی زن در افغانستان خواسته تا بدون حضور در دفاتر به کار شان ادامه دهند و به قول وی از مردان هم تقاضا شده تا به خاطر احترام به آنچه وی آن را “قانون عدم تبعیض” می نامد، از خانه های خود کار کنند.
این در حالی است که حکومت کنونی افغانستان هر چند تا حال در این مورد اظهار نظری نکرده اما قبل از این ذبیح الله مجاهد سخنگوی مرکزی حکومت، این انتقادات را با لهجه جدی پاسخ داده کار مشترک زنان و مردان در دوایر دولتی و غیر دولتی خلاف اصول شرعی و عرف افغانی دانسته است.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام،تویتر، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید ⬇️
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس