معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / ساکنین شهر های کُرد نشین سوریه با کمبود جدی مواد خوراکی و مواد سوخت مواجه اند

ساکنین شهر های کُرد نشین سوریه با کمبود جدی مواد خوراکی و مواد سوخت مواجه اند

دمشق-گهیځ نیوز( ۶ دلو ۱۴۰۱):
سازمان عفو بین المللی(Amnesty International) از نیرو های حامی رژیم بشار الاسد در سوریه خواسته تا محاصره و محدودیت های وحشیانه را از ساکنین غیر نظامی شهر های کُرد نشین در شمال حلب بردارند.
به گفته مسؤولین سازمان عفو بین المللی، به دلیل وضع این محدودیت ها ساکنین حلب و مناطق شمال همجوار آن با کمبود جدی مواد سوخت و سایر مواد اولیه روبرو اند.
سازمان عفو بین المللی همچنان گفته است که حکومت بشار الاسد در ماه اگست ۲۰۲۲ قیوداتی را بر ساکنین این مناطق وضع نموده که در نتیجه ده ها هزار تن از شهروندان را که در بین شان بیجا شده گان داخلی نیز وجود دارد، با نقص جدی حقوق بشری مواجه اند.
از جانب دیگر امداد رسانان و کار کنان صحی از سوزاندن پلاستیک ها و برخی از وسایل دیگر منزل توسط ساکنان آن مناطق حکایت می کنند، تا در کاهش سردی زمستان با آنها کمک کند.
به قول شبکه الجزیره مناطق متضرره که اکثراً در شمال حلب واقع اند، تحت کنترول شورای شهری کُردی می باشد که به اداره خود مختار در شمال شرق سوریه ارتباط دارد.
اما از جانب دیگر نیرو های مربوط به رژیم بشار الاسد راه های مواصلاتی رسانیدن امداد بشر دوستانه به این مناطق را در کنترول دارد.
باشنده گان این مناطق می گویند که سال گذشته نیرو های حکومت بشارالاسد قیوداتی را به شکل مقطعی بر دخول مواد سوخت و مواد غذایی به این مناطق وضع می نمود که بار اخیر این قیودات برای مدت بیشتر ازیک ماه تا ماه اپریل سال گذشته ادامه یافت.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس