معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / سخنگوی مرکزی دولت افغانستان:تاکنون در ۱۴ کشور دیپلمات های ما فعالیت دارند

سخنگوی مرکزی دولت افغانستان:تاکنون در ۱۴ کشور دیپلمات های ما فعالیت دارند

کابل-ګهیځ نیوز( ۷ حمل ۱۴۰۲):
ذبیح الله مجاهد سخنگوی دولت افغانستان می‌گوید که تا حال به ۱۴ کشور جهان دیپلومات فرستاده‌ اند و به قول وی دولت کنونی تلاش دارد تا تصدی سایر سفارتخانه‌های افغانستان در جهان را نیز به بدوش بگیرد.
ذبیح الله مجاهد همچنان گفته است که دیپلومات‌های دولت سابق نیز در هماهنگی با وزارت امور خارجه‌ کنونی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
به‌گفته وی حکومت کنونی دیپلومات‌های خود را به ایران، ترکیه، پاکستان، روسیه، چین، قزاقستان و چند کشور عربی و افریقایی فرستاده است اما تفصیلات بیشتری دراین‌ مورد ارائه نکرد.
در این حال وزارت امور خارجه افغانستان در کابل، اعلام کرده است که اخیراً هیأتی به نمایندگی از این حکومت، از قونسلگری افغانستان در شهر “خاروغ” در ایالت بدخشان تاجکستان دیدار نموده است.
در عین حال “محمدظاهر اغبر”، سفیر رژیم قبلی افغانستان در مرکز تاجکستان می‌گوید که هیچ تغییر رسمی در امور قونسلگری افغانستان در ایالت بدخشان بوجود نیامده است.
قبل از این وزارت امور خارجه حکومت کنونی افغانستان گفته بود که هیأت این وزارت از قونسلگری افغانستان در شهر “خاروغ” دیدن نموده و در مورد ترمیم تعمیر قونسلگری به اقداماتی دست یازیده است.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام،تویتر، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید ⬇️
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس