معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / سرپرست وزارت امور خارجه به چین سفر کرد

سرپرست وزارت امور خارجه به چین سفر کرد

کابل گهیځ نیوز (۱۱ میزان ۱۴۰۲):
مولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه کشور برای شرکت در یک نشست منطقوی به چین سفر کرده است.
ضیا احمد تکل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه گفته است که هیئتی که در آن لطیف نظری، معاون وزرات اقتصاد و شمار دیگری از مقامات حکومتی جا دارند، وزیر امور خارجه را در این سفر همراهی می‌کنند و قرار است این هیأت در سومین نشست مجمع “ترانس‌ همالیا” که در ایالت ” شی‌ژانگ” چین برگزار می گردد، شرکت کند.
به قول آقای تکل، در نشست «ترانس هیمالیا»، همکاری‌های اقتصادی، ارتباطات منطقه‌ای و تغییرات ایکولوژیکی از سوی نمایندگان کشورهای اطراف کوه‌های هیمالیا مورد بحث قرار می‌گیرد.
همچنان قرار است سرپرست وزارت امور خارجه کشور و هیأت همراه او با وزیر امور خارجه چین و نمایندگان سایر کشورها در این نشست منطقوی نیز دیدارهای دوجانبه داشته باشد.
این نخستین سفر سرپرست وزارت امور خارجه کشور پس از سقوط نظام در کابل، به چین است و از این لحاظ که چین روابط خنزدیکی با حکومت کنونی کشور دارد و به دنبال همکاری اقتصادی و استخراج معادن افغانستان است، حایز اهمیت شمرده می شود.
چین همچنین سفارت افغانستان در پکن را به نمایندگان حکومت کنونی تحویل داده و همچنین سفارت خود در کابل را فعال نگهداشته است که چندی قبل سفیر جدید چین ضمن مراسم خاصی اعتبار نامه خود را به سرپرست شورای وزیران افغانستان تقدیم کرده است.
ـــــــــــــــــــــــ
گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

Telegram:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس