معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / سلسله انخلای اتباع و دیپلوماتان خارجی از خرطوم همراه با درگیری ها ادامه دارد

سلسله انخلای اتباع و دیپلوماتان خارجی از خرطوم همراه با درگیری ها ادامه دارد

کابل-ګهیځ نیوز( ۴ ثور ۱۴۰۱):
در حالی که هزاران تن از اتباع سودانی شب یک شنبه را تا صبح نتوانستند بخوابند، اتباع و دیپلومات های کشور های دور و نزدیک سودان پایتخت این کشور را با سرعت زاید الوصفی به قصد کشور های شان ترک کردند.
این دیپلوماتان اکثراً از منطقه” سوبا” در قسمت شرقی پایتخت سودان که سفارت امریکا در آن واقع است، توسط طیاره از سودان به بیرون از این کشور منتقل شدند.
عملیه اخلای اتباع و دیپلوماتان خارجی از سودان پس از آن سرعت گرفت که نگرانی از هدف قرار گرفتن این افراد ضمن درگیری های داخلی سودان افزایش یافت.
از سوی دیگر درگیری ها بین نیروهای واکنش سریع و ارتش سودان پس از یک آتش بس مؤقت دوباره گرم گرفت که ضمن آن نیرو های ارتش از طیارات جنگی و اسلحه ثقیله استفاده می کند و ملیشه های مخالف آن هم توپخانه قوی را بکار می گیرند.
شاهدان عینی می گویند که باشنده گان منطقه نزدیک به سفارت امریکا، به دلیل فرود آمدن طیاره بزرگ در آن منطقه با ترس و هراس زاید الوصفی مواجه شدند و فکر کردند که منطقه هدف حمله جنگجویان قرار گرفت.
منابع دیپلوماتیک می گویند که امریکایی ها از چند روز بدینسو پلان انخلای هفتاد تن از کارکنان سفارت خود را با اعضای خانواده آنها داشتند و به این منظور طیاره ایرا به یک مرکز نظامی خود به ایتوپی فرستاده بودند. با نشر اعلامیه یی در این مورد گفته است که: “برخی گروه های امریکایی هنوز هم از دشمنی با افغانستان دست‌ بردار نیستند.”
ـــــــــــــــــــــــ
د نورو خبرونو لپاره زموږ له ټلیګرام،ټویتر، ویب سایټ او د فېسبوک پاڼې له خبري چینلونو سره ملګري شئ⬇️
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس