معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / شارژ دافیر امریکا برای افغانستان جهت دیدار با افغان‌های مقیم پاکستان به آن کشور سفر نموده

شارژ دافیر امریکا برای افغانستان جهت دیدار با افغان‌های مقیم پاکستان به آن کشور سفر نموده

شارژ دافیر امریکا برای افغانستان جهت دیدار با افغان‌های مقیم پاکستان به آن کشور سفر نموده
اسلام آباد- ګهیځ نیوز(۱۸ عقرب ۱۴۰۱):
خانم “کرن دیکر”، شارژدافیر سفارت ایالات متحده امریکا برای افغانستان (مقیم قطر) به پاکستان رفته و قرار است آنجا به درخواست هند از کشورهای همسایۀ افغانستان تقاضا نماید تا در مورد عدم استفاده از خاک افغانستان به اهداف هراس‌افگنی، اطمینان دهند.
“کرن دیکر” ، شارژدافیر امریکا برای افغانستان در توییتر خود نوشته است که در ادامۀ سفرهای گفت و شنودش به پاکستان رفته است.
وی همچنان افزوده است که در این سفر با افغان‌های افغان مقیم پاکستان گفت‌وگو خواهد کرد و با آنها برای حمایت از افغان‌ها و افغانستان به گونۀ مشترک کار خواهد کرد.
هر چند خانم دیکر جزئیات بیشتری در این مورد ارائه نکرده، اما در حال حاضر بر علاوه پناهنده گان سابق افغانستان در پاکستان، پس از تحول اخیر و سقوط حکومت اشرف غنی، شمار دیگری از اتباع افغانستان به پاکستان پناهنده شدند و بیشتر آنها منتظر اند تا از آنجا به کشور های غربی جهت پناهندگی‌ بروند.
قابل یاد آوری است که خانم دیکر قبل از این به ترکیه سفر کرده بود و گفته بود که در آنجا با افغان‌ها و مقامات کشور میزبان صحبت های انجام داده است.
ـــــــــــــــــــــــ
د ګهیځ له ټلیګرام خبري چینل سره یو ځای شئ⬇️
https://t.me/+AuWDZ2LArLI2MWE1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس