معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / صدراعظم قطر از توافق خود و طالبان روی بازگشت زنان به کار خبر می دهد

صدراعظم قطر از توافق خود و طالبان روی بازگشت زنان به کار خبر می دهد

کابل گهیځ نیوز (۲ میزان ۱۴۰۲):
عبدالرحمن آل ثانی صدراعظم و وزیر خارجه قطر می گوید که ضمن سفر سه ماه قبل به کندهار، با مقامات حکومت افغانستان روی برخی موارد زیادی از جمله ضرورت بازگشتن زنان به کار توافق کرده است.
وی همچنان افزود که بحث‌های وی در قندهار با مقامات حکومت افغانستان بسیار واضح بود و این پیام واضح را به آنها رساند که اگر می‌خواهند افغانستان بخشی از جامعه بین‌المللی باشید، باید با آنها همکاری کند تا کشورتان به یک کشور مترقی اسلامی مثل قطر تبدیل شود گفته می شود که این نخستین دیدار رهبر طالبان با یک مقام خارجی است.
این مقام قطری همچنان افزوده است که از رهبری حکومت افغانستان خواسته است تا اجازه دهد زنان به کارشان به‌خصوص در سازمان‌های غیر دولتی برگردند و به دیگر خانواده‌ها در افغانستان کمک ارائه کنند.
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی که با شبکه “سی‌ان‌ان” مصاحبه داشت در مورد سفرش به کندهار و مسایل مربوط به مقر رهبر طالبان صحبت می کرد، اظهار داشت که به رهبر حکومت افغانستان ادعان داشته که اگر می‌خواهند بخشی از جامعه بین‌المللی باشند لازم باید با جامعه جهانی همکاری کنند.
صدراعظم قطر می‌گوید که رهبری حکومت فعلی افغانستان با پیشنهاد وی توافق داشتند تا کم از کم از موارد کوچک در این رابطه آغاز کنند.
وی افزود که حکومت افغانستان توافق کرده تا به زنان اجازه دهند که کارشان را در موسسات غیر دولتی از سر بگیرند و کمک‌ها را به خانواده‌های فقیر در افغانستان برسانند.
ـــــــــــــــــــــــ
گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

Telegram:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس