معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / صد ها عراده تانکر مواد سوخت بی کیفیت در مرز مشترک افغانستان و ایران متوقف شده اند

صد ها عراده تانکر مواد سوخت بی کیفیت در مرز مشترک افغانستان و ایران متوقف شده اند

کابل گهیځ نیوز (۸ سنبله ۱۴۰۳):

منابع خبری گزارش می دهند که صدها عراده لاری( تانکر تیل) ایرانی حمل سوخت در داخل خاک افغانستان به دلیل حمل مواد سوخت بی کیفیت از عراق متوقف شده اند.

به اساس همین گزارش طی دو روز گذشته شماری از همکاران و اعضای خانواده‌های رانندگان ایرانی الاصل در تجمع اعتراضی در تهران در برابر ساختمان اداره گمرک خواهان حل این معضل و بازگشت دوباره راننده‌های ایرانی نزد خانواده‌های خود شدند.

اعضای خانواده این راننده گان می گو.یند که این راننده ها بیش از سه ماه است که در افغانستان گرفتار مانده‌اند.

بی بی سی به نقل از یکی از این راننده‌ها  می نویسد که از تاریخ ٢٠  ماه جوزا تا کنون که ۶ سنبله است ۶٠٠ عراده تانکر حامل مواد سوخت که از عراق “گازوییل” آوردیم، در مرز “ماهی‌رود” مربوط ایالت خراسان جنوبی ایران گیر مانده ایم و طالبان اجازه نمی‌دهند بارها را خالی کنیم و نه اجازه برگشت را نداریم.

از سوی دیگر “جوانمرد قصاب”، مشاور اقتصادی نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان، با تائید اینکه علت توقف و معطلی این عراده جات، کفیت پایین مواد سوخت عراقی است، در یک گفتگوی تلویزیونی گفته است که حکومت ایران در بحث ترانزیت سوخت به افغانستان با مافیایی طرف هست که هم ایران وهم افغانستان هردو را فریب داده است.

اما آقای قصاب در گفتگو با رسانه‌های ایران تاجران افغان را نیز متهم کرده که سوخت بی‌کیفیت را از عراق وارد می‌کنند ولی براساس توافق میان دولت ایران و حکومت فعلی افغانستان، مواد سوخت بی‌کیفیت نه اجازه تخلیه در افغانستان را دارد، نه اجازه برگشت به ایران را دارد و نه هم مقامات عراقی اجازه می‌دهند این مواد سوخت به آن کشور برگردانده شود.

ــــــــــــــ

گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

 

Telegram:

https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl

twitter:

https://twitter.com/GaheezAgency

Web:

https://www.gaheez.af/

FB page:

https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس