معماری
خانه / کتابخانه / تحلیل او تبصره / عجز مخالفان و مسؤولیت ما در برابر قرآن!

عجز مخالفان و مسؤولیت ما در برابر قرآن!

در سال‌های پسین، بارها دیده شده است که افراطی‌ها و تروریستان غربی بخاطر ابراز مخالفت با قرآن و اسلام، نسخه‌هایی از قرآن کریم را یا سوزانیده اند و یا پاره کرده اند. این عمل نشان میدهد که افراطی‌های غربی احساس عاجزی میکنند، توان مقابله را در برابر اسلام ندارند و جلو گسترش اسلام را در کشورهای غربی گرفته نمی‌توانند.
اما در این اواخر، رسانه‌ها، تصاویری را نشر کرده اند که نشان میدهد که فردی بنام “راسموسن پالودن” رهبر حزب راست افراطی ضد مهاجرت در دنمارک با مجوز پولیس، اقدام به سوزانیدن قرآن کریم در محله‌های مسلمانان در سویدن کرده است.
همین شخص چندی پیش در یک اقدام توهین آمیز دیگر، قرآن را پرتاب کرده بود. اصل قضیه این است که این شخص با وجود همه توهین به اسلام و قرآن مورد حمایت حکومت “دنمارک” در انتخابات قرار گرفت. از این مسأله چنین برمیاید که نه‌تنها افراد افراطی حساسیت با اسلام و قرآن دارند؛ بل، حکومت‌های غربی هم با آنکه شهروندان مسلمان تحت قیمومیت شان زندگی میکنند با قرآن و اسلام مخالفت میکنند و میخواهند جلو گسترش دین اسلام را در ممالک غربی بگیرند.
در پی سوزانیدن قرآن در سویدن، مایکل سباستین عباسی مدیر مرکز روابط مسلمانان در دنمارک در سخنانی خواهان راه افتادن یک جنگ داخلی شده است. عباسی گفته است که با آنکه پولیس میدانست که این واقعه واکنش‌های جدی مسلمانان را در پی دارد، چرا اجازه داده است به این فرد افراطی که در حضور عام توهین به مقدسات اسلام صورت گیرد. این نشان دهنده‌ی آن است که مسلمانان در غرب زنده شده اند.
در گذشته‌ها هم در فرانسه و دنمارک توهین به قرآن و پیامبر مسلمانان کرده بودند که واکنش‌های را در بلاد اسلامی در پی داشت.
از آغاز قرن بیست و یکم در جهان غرب روز بروز مسلمانان افزایش میابند و اسلام در حال گسترش قرار دارد. به اساس ارزیابی‌های که صورت گرفته است در بیست سال اخیر در کشورهای غربی نفوس مسلمانان چندین برابر افزایش یافته است و بیشترین رشد را در جهان در میان ادیان، اسلام داشته است. بنابرین، دیده میشود که در جهان غرب، امروز دولت‌های غربی از جلوگیری گسترش مسلمانان و اسلام عاجز هستند.
این نکته را هم نباید فراموش کرد که جهان غرب بخاطر مخدوش نشان دادن اسلام و تروریست خواندن مسلمانان گروه‌های افراطی را در جهان اسلام تأسیس کرده است و در حقیقت مورد حمایت قرار داده است و همواره در ظاهر عملکرد این گروه‌ها را محکوم کرده است و خود شان را تروریست خوانده است تا به جهان غرب نشان دهد که اسلام یعنی کشتن، اختطاف کردن، خشونت کردن، سر بریدن، انفجار و انتحار است.
در حالیکه حقیقت اسلام مهربانی، همکاری، اعتدال، محبت و دوستی و برادری و برابری است. خوشبختانه کسانیکه امروز در غرب مسلمان میشوند با سواد هستند و دانشمند، این افراد مسلمانان را ارزیابی نمیکنند؛ بلکه،در اصل دین اسلام را مطالعه میکنند. مخالفت تروریستان غربی و افراطی‌های غربی در مقابل مسلمانان و مقدسات اسلامی باعث شده است که شهروندان بیدار و معتدل جهان غرب به مطالعه اسلام رو بیاورند.
سوزانیدن قرآن و توهین به مقدسات اسلامی، عجز و ناتوانی مخالفین این دین را نشان میدهد ولی مسؤلیت و وظایف شهروندان مسلمان و دولتمردان اسلامی چیست؟ چی باید صورت گیرد؟
بعضی‌ها در جاده‌ها برآمده و با شعار مرگ به امریکا و مرگ به سویدن خود را آرام میکنند و آتش احساسات خود را در دل‌های خود خاموش میکنند که این عمل هم تاثیرات خود را دارد و بیداری این امت بزرگ را نشان میدهد. بعضی با نوشتن مقالات و مطالب اسلامی در شبکه‌های اجتماعی و نشریه‌ها ابراز انزجار میکنند. این واکنش هم دانش مسلمانان را در جهان نشان میدهد و به خودشان آرامش میبخشند.
ولی، مهمترین و سخت ترین واکنشی که باید ما مسلمانان و حکام اسلامی در مقابل این کارشان داشته باشیم و در عین حال آنها هم از این عملکرد مسلمانان سخت در هراس اند؛ اینست که مسلمانان زندگی خود را مطابق دستور اسلام آماده بسازند و زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی خود را قرآنی بسازند.
امروز ما مسلمانان از اسلام فهم درست نداریم، باید فهم خود را همه جانبه و درست بسازیم تا ویژگی های اسلام را در وجود ما مشاهده کنند.
قابل تاسف است که بیشتر مسلمانان قرآن را درست تلاوت کرده نمیتوانند، باید در کنار روخوانی قرآن توجه به ترجمه و تفسیر آن داشته باشیم تا دین خود را یاد بگیریم و درست عمل کنیم.
حکومت‌های اسلامی در برابر توهین و اهانت اسلام مسؤلیت بزرگی دارند. دوران خلافت سلطان عبدالحمید و معتصم باالله را در تاریخ خوانده باشید که کوچکترین توهینی صورت میگرفت دنیای کفر به لرزه می‌آمد.
حالا که میدانیم بیشتر دولت‌های اسلامی مزدور هستند و جرأت واکنش را در برابر اهانت غربی ها ندارند؛ حد اقل، میتوانند در بلاد اسلامی چراغ علم و دانش را روشن کنند، عدل را گسترش دهند، از مسلمانان درست سرپرستی کنند و در نهایت مجری قوانین اسلام در روی زمین هستند و چنان از اسلام تصویری به نمایش بگذارند تا دنیای غرب بیشتر از امروز علاقه‌مند اسلام شود و بسوی اسلام روی بیاورد.
مسلمانان امروزی و حکام کشورهای اسلامی و هم چنان دنیای کفر، چی بخواهند و چی نخواهند الله متعال نور اسلام را در شرق و غرب گسترش میدهد. پس چی خوب است که در گسترش اسلام، مسلمانان و دولت های اسلامی سهم و مسؤلیت خود را در قبال دین ادا کنند.
“چراغی که ایزد بر فروزد – هر آنکس پريُف کند ریشش بسوزد”
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس