معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / قرار است مصر و ترکیه سفرای خود را بین هم تبادله کنند

قرار است مصر و ترکیه سفرای خود را بین هم تبادله کنند

کابل گهیځ نیوز ( ۱۴ سرطان ۱۴۰۲):
مقامات کشور های مصر و ترکیه روز سه شنبه اعلان کردند که با تعین سفرا برای کشور های یگدیگر، به تیره گی روابط بین شان خاتمه خواهند بخشید.
وزارت خارجه مصر در شبکه تویتر خود نوشته که هدف از این تصمیم بهتر ساختن روابط به نفع ملت های برادر مصر و ترکیه می باشد و هردو کشور این اقدام را انعکاس دهنده آرزو های دو کشور برای پیشرفت در بهبود روابط بین آنها خوانده اند.
نظر به این اعلامیه مشترک، مصر “امر الحمامی” را بحیث سفیر خود به انقره معرفی کرده و ترکیه هم “صالح موتلو” را به حیث نماینده خود به مصر خواهد فرستاد.
در ماه “می” سال روان میلادی پس از آن که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در انتخابات ریاست جمهوری آن کشور برنده شد، “عبدالفتاح السیسی” رهبر فعلی مصر ضمن یک تماس تلفونی با وی این پیروزی را تبریک گفت و درهمان زمان هردو کشور اعلان کردند که می خواهند روابط خود را به سطح سفیران گسترش بدهند.
روابط ترکیه و مصر در سال ۲۰۱۳ میلادی زمانی به تیره گی گرائید که رهبر کنونی مصر “السیسی” که در آنوقت وزیر دفاع کشورش بود، با یک کودتای نظامی حکومت اخوان المسلمین به رهبری “محمد مرسی” را سرنگون ساخت.
به اساس گزارش منابع خبری، با وجود این همه تنش ها بین این دو کشور هنوز هم وجود دارد چون ترکیه بر علاوه سایر مسایل، یک تعداد از خبرنگاران مصری را که از منتقدان حکومت ” السیسی” اند و از رفتار حکومت قاهره با اخوان المسلمین ناراض هستند ، در خاک خود پناه داده است.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام،تویتر، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید ⬇️
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس