معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / مقامات ایرانی ادعا دارند که یک محصل دختر افغان در آن کشور، زنده و صحت است

مقامات ایرانی ادعا دارند که یک محصل دختر افغان در آن کشور، زنده و صحت است

کابل- ګهیځ نیوز( ۲۰ قوس ۱۴۰۱):
مقامات ایرانی ضمن تماس با خانواده یک محصل دختر افغان که ضمن اعتراضات آن کشور مفقود الاثر می باشد، گفته اند که او بازداشت نیست اما به دلایل امنیتی نمی توانند در موردش اطلاع رسانی کنند.
بی بی سی به نقل از وکیل خانواده صحرا رضایی محصل افغان می گوید که مسوولان وزارت علوم ایران پس از گذشت ۵۴روز با خانواده وی تماس گرفته و گفته اند که او ” بازداشت نیست و حالش خوبست” و ” نمی‌توانند از محل بود و باش او بدلایل امنیتی اطلاع رسانی کنند”.
رضا شفاخواه، وکیل خانواده صحرا رضایی ضمن یک رشته توییتی نوشته است که روز سه‌شنبه گذشته مسئول امور قنصلی وزارت علوم ایران با خانواده صحرا رضایی تماس گرفته و اعلام نموده اند که این دانشجوی افغان بازداشت نیست و حالش خوب است اما آنها نمی‌توانند در مورد وی بیش از این چیزی بگویند.
این در حالیست که اخیرا، صدایی منسوب به صحرا رضایی در یک شبکه انستاگرام «می‌تو ایران»، گروه منتشر شده است که ضمن آن خانمی خود را صحرا رضایی معرفی می‌کند، و می‌گوید در حال حاضر بنا به دلایل امنیتی و اتفاقات پیش آمده نمی تواند از محل سکونت خویش اطلاعی بدهد.
خانمی که در این نوار منتشر شده خود را صحرا رضایی معرفی می کند می گوید که صحتش خوب است و در زندان بسر نمی برد.
صحرا رضایی، دانشجوی ترم هفتم رشته ژورنالیزم و روزنامه‌نگاری در دانشگاه “علامه طباطبایی” تهران بود که به گزارش خانواده وی و رسانه ها ۵۴ روز پیش، از تاریخ ۲۶ عقرب سال جاری شمسی در جریان اعتراضات دانشجویان ایرانی در این پوهنتون غایب شده است.
در این حال خانواده این محصل افغان مقیم ایران برای معلوم کردن سرنوشت وی وکیلی استخدام کرده اند اما سفارت افغانستان در تهران قبل از این نگفته بود که پیگیری آنها از نهادهای دولتی ایران در این مورد نتیجه‌ای نداشته است.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید⬇️
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس