معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / نماینده روسیه برای افغانستان: روسیه هنوز هم نگران احیای نفوذ امریکا در افغانستان است

نماینده روسیه برای افغانستان: روسیه هنوز هم نگران احیای نفوذ امریکا در افغانستان است

مسکو- ګهیځ نیوز ( ۱۲ جدی ۱۴۰۱):
ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان می گوید که کشورش هنوز هم نگران احیای نفوذ امریکا در افغانستان است.
ضمیر کابلوف در تازه ترین مصاحبه با روزنامه “هندو” گفت که کرملین نگران تلاش‌های امریکا برای احیای نفوذ و قابلیت‌هایش در افغانستان است.
کابلوف می گوید که روسیه، به طور مشخص نگران تلاش‌های جاری امریکا برای به دست آوردن نیروی کنترول و اعمال نفوذ بر وضعیت کنونی افغانستان و از جمله ایجاد تأسیسات نظامی در کشورهای همسایه است.
وی همچنان اقدامات حکومت طالبان علیه داعش را می ستاید و می افزاید که روند به رسمیت شناخته شدن حکومت کنونی افغانستان با اشتراک نمایندگان این حکومت در نشست‌های منطقه‌ای از جمله روند مسکو در ماه نوامبر، آغاز شده است.
این مقام روسی همچنان خاطرنشان کرد که “به رسمیت شناخته شدن حکومت جدید در سطح بین‌المللی به تطبیق شرایط برخی کشور ها از سوی کابل، ایجاد ساختار فراگیر قدرت، محو تهدید تروریزم و موادمخدر و رعایت اصول بنیادی حقوق بشری ارتباط دارد. ”
ضمیر کابلوف ضمن این مصاحبه همچنان عملکرد نصیر فایق، نماینده دولت پیشین افغانستان در سازمان ملل را به دلیل رای دادن به قطعنامه‌های ضد روسیه را مورد انتقاد قرار داده است.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس