معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / نهاد ها و سازمانهای مختلف دینی و اجتماعی با نشر اعلامیه های از حکومت خواهان تجدید نظر در مورد تصمیم وزارت تحصیلات عالی در مورد تحصیلات عالی و دروس متوسطه برای دختران شدند

نهاد ها و سازمانهای مختلف دینی و اجتماعی با نشر اعلامیه های از حکومت خواهان تجدید نظر در مورد تصمیم وزارت تحصیلات عالی در مورد تحصیلات عالی و دروس متوسطه برای دختران شدند

جمعیت اصلاح نیز با نشر اعلامیه خواهان تجدید نظر در این مورد گردیده است:
کابل-گهیځ نیوز( ۱ جدی ۱۴۰۱):
الدین النصیحة
مسدود نمودن مراکز تعلیمی، پوهنتون ها، مدارس، مکاتب و همه مراکز آموزشی بر روی طبقه اناث از سوی کابینه سرپرست ا. اسلامی افغانستان، یک فیصله دردناک و تراژیک می باشد که همه مصلحت های بزرگ شرعی، وطنی و مردمی را با چالش روبرو ساخته و در این مرحله حساس که ملت به وحدت، تماسک، هماهنگی و همدردی همه جانبه شدیداً نیاز دارد، کشور و سرزمین ما را بسوی یأس، بحران و کشمکش داخلی سوق داده می تواند.
با مسدود نمودن دروازه های مکاتب،مدارس و پوهنتون ها به روی دختران، موج بزرگی از غم و اندوه در بین اقشار ملت سرایت کرده که با این کار فاصله بین ملت و نظام افزایش می یابد. با این کار نفرت، انزجار و مخالفت ها با نظام پیدا شده افزایش می یابد.
این گونه تصامیم اعتبار سکتور تحصیلات عالی و نهاد ها و اعتماد مردم را متضرر ساخته و زمینه را برای فرار کادر ها مساعد می سازد.
چنانچه مشاهده می شود که هم اکنون به دلیل این اقدام حکومت درز های در ملت ایجاد گردیده است، استادان استعفا می دهند، محصلان حاضر به امتحان دادن نیستند و بالاخره بیم آن می رود که عصیان بزرگی همه کشور را فرا گیرد که زنده گی افغان ها را بیش از پیش تلخ خواهد ساخت.
بنا بر همین است که جمعیت اصلاح با درک مسؤولیت سترگ دینی و ملی خویش و با توجه به فریضه نصیحت، خطاب به مسؤولین ا اسلامی افغانستان می گوید که:
۱٫ فیصله مسدود ساختن مراکز تعلیمی زنان را پس بگیرند و حالت غم و تنشی را که به دلیل این تصمیم ایجاد شده بصورت عاجل پایان دهند.
۲٫ اگر ا. اسلامی در نحوه آموزش دختران کدام مشکل شرعی می بینند، باید به شکل حاکم بالایش لازم است تا این مشکل را حل نموده و همه شرایط و سهولت های مورد نیاز را در چوکات شریعت برای شان مهیا سازد.
۳٫ در قضایای عامه مسلمانان باید نظر و رأی علمای کرام از مکاتب فکر مختلف، دانشمندان و متخصصین گرفته شود و نظری که از جانب اکثریت به مصلحت وطن، دین و ملت پنداشته شود، همان نظر به حیث مبنای عمل تعیین گردد.
جمعیت اصلاح افغانستان
۲۸ \جمادی الأول\۱۴۴۴
۱\۱۰\۱۴۰۱
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید⬇️
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس