معماری
خانه / ګهیځ نیوز / سیاست / نیروهای دریایی پاکستان و ترکیه در دریای عرب تمرینات مشترکی انجام دادند

نیروهای دریایی پاکستان و ترکیه در دریای عرب تمرینات مشترکی انجام دادند

اسلام آباد-گهیځ نیوز( ۱۲ جدی ۱۴۰۱):
یک کشتی نیروی دریایی ترکیه تحت عنوان حفظ صلح و امنیت منطقه در تمرینات مشترک با نیروی دریایی پاکستان، در آب‌های شمالی دریای عرب شرکت کرد.
این در حالی است که مناسبات اسلام ‌آباد و انقره در حوزه‌های دفاعی از جمله دریایی طی سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است.
شهباز شریف نخست وزیر پاکستان اوایل ماه عقرب امسال با هدف سفر رسمی به ترکیه انجام داد که در جریان آن تقویت مناسبات دفاعی و اقتصادی دو کشور بررسی شد. همچنان سومین ناوچه جدید جنگی ساخت ترکیه برای نیروی دریایی پاکستان با حضور سران هر دو کشور رونمایی شد.
مسؤول روابط عمومی نیروی دریایی پاکستان روز جمعه اعلام کرد که کادر کشتی نیروی دریایی ترکیه در بازدید چند روزه از سواحل پاکستان، در تمرینات دریایی مشترک موسوم به “تورگوتراس-۷” با نیروی دریایی کشور میزبان شرکت کرد.
هدف از این تمرینات دریایی مشترک شامل بخش‌های دریانوردی و جنگی، تقویت همکاری‌های دریایی – دفاعی میان دو کشور و تلاش برای اطمینان از فضای امن و سازگار در دریا نیز حفظ صلح و امنیت منطقه‌ای اعلام شده است.
اعضای نیروی دریایی ترکیه با مقامات ارشد نیروی دریایی پاکستان دیدار و طرفین راه‌های گسترش همکاری‌های نظامی و دفاعی فیما بین را در جریان برگزاری این رزمایش بررسی کردند.
پاکستان روابط نزدیکی با ترکیه دارد و همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های سیاسی، نظامی، امنیتی و همچنین دریایی همواره مورد توجه دو طرف قرار دارد.اسلام‌آباد و انقره مواضعی همسان در زمینه تحولات منطقه و جهان دارند.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس