معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / همگام با فقر شدید اقتصادی در پاکستان، رئیس جمهور آن کشور خواهان ازدیاد معاش ماهوارش است

همگام با فقر شدید اقتصادی در پاکستان، رئیس جمهور آن کشور خواهان ازدیاد معاش ماهوارش است

کابل گهیځ نیوز (۱۳ سنبله ۱۴۰۲):
رئیس جمهور پاکستان داکتر عارف علوی ضمن یک نامه از وزارت دارایی ( مالیه )آن کشور تقاضا نموده است تا معاش ماهوار وی را افزایش دهند و استدلال نموده است که به اساس حکم قانون اساسی پاکستان باید معاش ماهوار رئیس جمهور نسبت به معاش قاضی القضات بیشتر باشد.
این در حالیست که به اساس گزارش رسانه ها اقتصاد پاکستان در این روز ها از بدترین وضعیت تاریخی خود می گذرد، ارزش کلدار پاکستانی در برابر دالر امریکایی و سایر اسعار خارجی به حد بی سابقه آن کاهش یافته و نرخ مواد اولیه خوراکی هم به بلند ترین سطح چند دهه اخیر رسیده است.
ویب سایت اردوی رادیو بی بی سی، ضمن یک گزارش مفصلی در این مورد به نقل از یک کارمند اداره ریاست جمهوری پاکستان می نگارد که حکم قانون است که باید معاش رئیس جمهور نسبت به قاضی القضات بیشتر باشد تا به این شکل توازن قدرت در این کشور حفظ شود.
این کارمند اداره ریاست جمهوری پاکستان می افزاید که در پنج سال گذشته دوبار معاش ماهوار قاضی القضات آن کشور افزایش یافته است که به همین دلیل معاش ماهوار قاضی القضات نسبت به رئیس جمهور افزایش یافته است و به قول وی این امر خلاف قانون پاکستان است.
از جانب دیگر این مطالبه رئیس جمهور در زمانی برملا می شود که مدت محدودی از دوره ریاست جمهوری وی باقی مانده است ولی در صورتی که درخواست وی پذیرفته شود از برج جولای ۲۰۲۱ به این سو امتیازات باقیمانده وی برایش پرداخت خواهد شد.
ـــــــــــــــــــــــ
گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطرف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

Telegram:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس