معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / واشنگتن راه های یک معاهده مستقیم با حماس، بدون مداخله اسرائیل را بررسی می کند

واشنگتن راه های یک معاهده مستقیم با حماس، بدون مداخله اسرائیل را بررسی می کند

کابل گهیځ نیوز (۱۵ سنبله ۱۴۰۳):

شبکه تلویزیونی “سی، ان، ان” امریکا به نقل از منابع آگاه گذارش می دهد که حکومت رئیس جمهور بایدن  درخواست برخی از خانواده های اسیران امریکایی را که در قید حماس بسر می برند، زیر غور دارد که شاید به عقد توافق بین حماس و امریکا منجر شود. ولی منبع می گوید که این توافق اسرائیل را در بر نمی گیرد.

منابع آگاه می گویند که برخی مسؤولین در حکومت جوبایدن به خانواده های گروگانان امریکایی اطلاع داده اند که آنها همه راه های ممکنه را زیر بحث قرار خواهند داد ولی تأکید کرد که در صورت توافق با حماس، شاید اسرائیل تنها به سبب نزدیکی و تقارب شامل این معاهده گردد.

منابع آگاه می گویند که خانواده های گروگان های امریکایی الاصل ضمن نشستی که یک شنبه گذشته با مشاور امنیت داخلی امریکا داشتند، از وی خواستند تا در راستای رسیدن به یک توافق روی آزادی گروگانها راه های را جستجو کنند که شامل توافق با اسرائیل نباشد.

منبع به نقل از مسؤولین امریکایی می افزاید که اداره رئیس جمهور بایدن در حدو د شش ماه قبل، تماس های با حماس به میانجی گری قطر برقرار کرده تا راه های رسیدن به یک توافق بدون اسرائیل را جستجو کنند.

مسؤولین امریکایی می گویند که تماس های ابتدایی امریکا با حماس بدون مشارکت اسرائیل به این دلیل نتیجه نداد که امکریکا در مقابل خواسته های خود از حماس، چیزی در دست نداشت تا به این سازمان تقدیم کند.

در همین حال مسؤولین امریکایی حال هم به این باور اند که این بار هم امریکا به تنهایی خود چیزی در دست ندارد تا به حماس تقدیم کند و به همین دلیل راه های دیگری زیر بحث است.

ــــــــــــــ

گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

 

Telegram:

https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl

twitter:

https://twitter.com/GaheezAgency

Web:

https://www.gaheez.af/

FB page:

https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس