معماری
خانه / ګهیځ نیوز / سیاست / وزارت خارجه افغانستان از نشست مشترک امنیتی کشور های آسیای میانه حمایت کرد:

وزارت خارجه افغانستان از نشست مشترک امنیتی کشور های آسیای میانه حمایت کرد:

کابل-گهیځ نیوز( ۱۷ قوس ۱۴۰۱):
وزارت خاجه کشور با نشر یک اعلامیه گفته است که حکومت افغانستان از برگزاری چنین نشست ها به منظور ایجاد هماهنگی بهتر در راستای امنیت و مصوونیت منطقه استقبال می کند.این نشست روز سه شنبه (۱۵ قوس) با اشتراک مشاورین امنیت ملی کشور های قزاقستان، قیرغیزستان،تاجکستان و ازبکستان به میزبانی هند دایر گریده بود که محور گفتگو این نشست، نگرانی امنیتی از ناحیه افغانستان بود.
همچنان در اعلامیه نشر شده از سوی حکومت افغانستان گفته شده است. حکومت افغانستان از توافق مشترک بین کشور های آسیای مرکزی مبنی بر حمایت از افغانستان و عدم مداخله در امور داخلی افغانستان ابراز قدردانی کرده است.
از سوی هم، نشست مذکور ابراز نگرانی مبنی بر فراهم کردن سرپناه، آموزش، پلان و حمایت مالی از هراس افگنان در خاک افغانستان کرده است.اما حکومت افغانستان این را رد کرده و میگوید که هیچ گاه اجازه این را نمی دهیم تا از خاک افغانستان به منظور تهدید منطقه و جهان استفاده صورت گیرد. همچنان وزارت خارجه کشور ابراز امیدواری کرده است تا افغانستان نیز در دومین نشست آینده مشاوران امنیت ملی هند و آسیای میانه که قرار است در ماه می ۲۰۲۳ در قزاقستان برگزار شود، دعوت به عمل آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس