معماری
خانه / ګهیځ نیوز / سیاست / وزرای خارجه هند و روسیه بر علاوه سایر مسایل روی موضوع افغانستان هم صحبت کردند

وزرای خارجه هند و روسیه بر علاوه سایر مسایل روی موضوع افغانستان هم صحبت کردند

وزرای خارجه هند و روسیه بر علاوه سایر مسایل روی موضوع افغانستان هم صحبت کردند
مسکو- ګهیځ نیوز( ۱۸ عقرب ۱۴۰۱):
وزرای خارجه هند و روسیه ضمن دیدار دو جانبه شان در مسکو پایتخت روسیه؛ بر علاوه سایر مسایل روی موضوع افغانستان نیز به مذاکره و گفتگو پرداخته اند.
به گزارش رسانه ها، آقای “اس جی شنکر”، وزیر خارجۀ هند در دیدار با سرگئی لاوروف، همتای روسی اش گفته است که جامعۀ جهانی توجۀ خود را به افغانستان کاهش داده اس و از کشورهای همسایۀ افغانستان خواسته تا با یکدیگر همکاری کنند و نگذارند افغانستان بار دیگر برای اهداف تروریستی مورد استفاده قرار گیرد.
وزیر خارجه هند گفته است که جامعۀ جهانی بنا بر دلایل معقول نگران تنظیم فعالیت‌های تروریستی از افغانستان در خارج است و به گفته وی نیاز است تا کشورهای همسایه افغانستان با یکدیگر همکاری نموده و اطمینان حاصل کنند که هیچ گونه تهدید تروریستی از جانب افغانستان برای جهان وجود ندارد. آقای شنکر در ادامه صحبت های خود افزود که در این مورد با همتای روسی خود به منظور ادامۀ حمایت از افغان‌ها صحبت کرده است.
رهبران و سخنگویان حکومت طالبان، قبل از این بار ها به جهان اطمینان داده اند که از خاک افغانستان بر ضد هیچ کشوری استفاده نخواهد شد اما برخی از کشور های جهان از جمله امریکا ادعا دارد که با وجود این وعده ها،ایمن الظواهری دومین رهبر القاعده در کابل کشته شد که نگرانی ها در این مورد را افزایش می دهد.
ـــــــــــــــــــــــ
د ګهیځ له ټلیګرام خبري چینل سره یو ځای شئ⬇️
https://t.me/+AuWDZ2LArLI2MWE1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس