معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / وزیر امور خارجه کوریای جنوبی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار کرد

وزیر امور خارجه کوریای جنوبی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار کرد

کابل گهیځ نیوز (۷ اسد ۱۴۰۲):
وزارت امور خارجه کوریای جنوبی از دیدار “پارک جین” وزیر امورخارجه این کشور با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در انقره و انجام مذاکرات برای بهبود روابط دو کشور و افزایش همکاری دوجانبه خبر داد.
براساس اطلاعات وزارت امورخارجه کوریای جنوبی، پارک جین وزیر امورخارجه این کشور پس از دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به سه کشور دیگر اروپایی نیز سفر می کند و این سفر نخستین سفر وزیر امورخارجه کوریای جنوبی طی هشت سال گذشته به ترکیه است.
به گفته این وزارتخانه، وزیر امورخارجه کوریای جنوبی با اشاره به هفتادمین سالگرد آتش بس دو کوریا از کشور دوست ترکیه به خاطر اعزام حدود ۲۰ هزار سرباز طی جنگ کوریا در فاصله زمانی ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ قدردانی کرد.
وی همچنین خواستار حمایت ترکیه از دولت کوریای جنوبی در برنامه ابتکاری “جسورانه” شد که کمک اقتصادی بزرگی به کوریای شمالی پیشنهاد می دهد تا در مقابل این کشور گام هایی به سوی خلع سلاح هسته ای بردارد.
وزیر امورخارجه کوریای جنوبی همچنین خواستار انکشاف و تقویت اقتصادی دوجانبه در صنعت دفاعی، نیروگاه های برق هسته ای و زیرساخت ها شد.
چهارشنبه هفته گذشته “وانگ یی” وزیر امورخارجه چین نیز به ترکیه سفر کرده بود که با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و” هاکان فیدان” وزیر امورخارجه ترکیه دیدار نمود و این بالاترین سطح دیدار دیپلمات های دو کشور از سال ۲۰۲۱ است.
ـــــــــــــــــــــــ
گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطرف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

Telegram:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس