معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / وزیر خارجه ایران به عوض مسکو به انقره سفر کرد

وزیر خارجه ایران به عوض مسکو به انقره سفر کرد

تهران-گهیځ نیوز( ۲۷ جدی ۱۴۰۱)
به گزارش رسانه ها،حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران عازم ترکیه شد و همزمان با آن معاون رئیس جمهور روسیه با منشی شورای عالی امنیت ملی ایران در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.
در همین حال خبرگزاری “تاس” روسیه اعلام کرد که مذاکرات سرگئی لاوروف و حسین امیرعبداللهیان، وزیران خارجه روسیه و ایران که قرار بود بتاریخ ۲۷ ماه جدی در مسکو برگزار شود، به موافقه هردو جانب، به تعویق افتاده است.
درباره دلیل این تعویق توضیحی ارائه نشده، اما ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، قبل از این گفته بود که لاوروف و عبداللهیان قرار است در مورد وضعیت برجام، همکاری در سازمان ملل و سازمان همکاری شانگهای، اوضاع سوریه، افغانستان و موضوعات دیگر گفت‌وگو کنند.
همزمان با این برخی شبکه های خبری از دیدار و گفت‌وگوی معاون رئیس‌جمهور روسیه با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در صبح روز سه‌شنبه ۲۷ جدی خبر دادند.
بر اساس این گزارش، ایگور لویتین در این ملاقات با ارائه گزارشی از روند پیشرفت پروژه‌های مشترک با اشاره به ظرفیت‌ها و مزیت‌های ایران در حوزه انرژی و ترانزیت، از علاقه‌مندی شرکت‌های روسی برای حضور گسترده و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیربنایی در ایران خبر داد.
در حالیکه از مذاکرات احتمالی محرمانه میان دو مقام ارشد ایران و روسیه خبری در دست نیست، سخنگوی وزارت خارجه امریکا هفته گذشته گفته بود که ایران مهم‌ترین منبع کمک‌های امنیتی به روسیه است و روابط نظامی تهران و مسکو در چند ماه اخیر عمیق‌تر شده است.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس