معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / وزیر خارجه پاکستان در یک سفر رسمی وارد مسکو پایتخت روسیه گردید

وزیر خارجه پاکستان در یک سفر رسمی وارد مسکو پایتخت روسیه گردید

مسکو-گهیځ نیوز( ۱۰ دلو ۱۴۰۱):
وزیر خارجه پاکستان “بلاول بوتو زرداری” ضمن یک سفر رسمی دو روزه وارد مسکو پایتخت روسیه گردید.
رسانه های پاکستانی گزارش می دهند که پس از این سفر، وزیر خارجه پاکستان همراه با سید نوید قمر وزیر تجارت پاکستان به امریکا خواهند رفت که ضمن این سفر به واشنگتن هردو جانب در مورد بر قراری روابط دو جانبه بین اسلام آباد و واشنگتن نیز بحث خواهند کرد.
از جانب دیگر به نقل از رسانه ها گفته می شود که مامورین بلند رتبه وزارت امور خارجه روسیه، شفقت علی خان سفیر پاکستان در مسکو و مامورین سفارت، در میدان هوایی مسکو از بلاول بوتو زرداری استقبال کردند.
وزارت امور خارجه پاکستان گفته است که قرار است وزیر خارجه پاکستان ضمن این سفر با همتای روسی اش “سرگی لاوروف” به دیدار و مذاکره خواهد پرداخت.
قابل یاد آوری است که قبل از این بتاریخ ۱۹ جنوری سال جاری میلادی یک هیأت روسی به ریاست وزیر امور انرژی روسیه “نیکولای شولگینوف” به پاکستان سفر کرده بود، که ضمن این دیدار روسیه وعده سپرد که ضرورت تیل و گاز پاکستان را با نرخ ارزانتر فراهم خواهد کرد.
وزیر امور خارجه روسیه گفته است که پاکستان در برابر خرید نفت و گاز از روسیه با واحد پولی کشور های دوست پرداخت خواهد کرد اما مشخص نساخت که هدف از کدام کشور دوست است.
“بلاول بوتو زرداری” وزیر امور خارجه پاکستان در صحبت با رسانه های پاکستانی گفته است که وی در خلال سفرش به مسکو در دعای ملی سالانه شرکت نموده و به ایراد بیانیه در ظهرانه جهانی مربوط به آن، نیز دعوت شده است.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس