معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / وزیر سرپرست معادن و صنایع بازهم خواستار بازگشت کدر علمی به وطن شد

وزیر سرپرست معادن و صنایع بازهم خواستار بازگشت کدر علمی به وطن شد

کابل گهیځ نیوز (۳ میزان ۱۴۰۲):
مولوی شهاب‌الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پطرولیم در دیدار با شماری از متخصصین افغان مقیم اروپا و امریکا خواستار برگشت کادرها و متخصصین به داخل کشور شد.
دفتر مطبوعاتی وزارت معادن و پطرولیم در این مورد می گوید که مولوی شهاب الدین دلاور در این دیدار افزوده است که حکومت فعلی افغانستان از برگشت متخصصان افغان و کادر علمی این کشور در خارج، به داخل کشور استقبال می‌کند.
به نوشته دفتر مطبوعاتی این وزارت، متخصصان و کادر علمی کشور نیز در این دیدار ضمن قدردانی از تأمین امنیت در افغانستان اعلام کردند که آمادگی کمک با نظام حاکم برای ثبات و توسعه اقتصادی را دارند.
قابل تذکر است که پس از سقوط جمهوریت در افغانستان برخی از سیاسیون و تجار این کشور به خارج از کشور سفر کردند، در حالی که بسیاری از مقامات ارشد حکومت کنونی اعلام کردند که حکومت خواستار بازگشت نخبگان و رهبران سیاسی دولت گذشته به افغانستان بوده و حیثیت و امنیت آنها تأمین خواهد بود.
از جانب دیگر دولت کنونی برای بازگشت شخصیت‌های افغان مقیم در خارج از کشور،کمیسیون تماس ایجاد کرده اند که طی هفته‌های گذشته برخی از مقامات سابق دولت افغانستان با تلاش این کمیسیون به کشور بازگشته و اعلام کردند که برای اینده کشور خود تلاش خواهند کرد.
ـــــــــــــــــــــــ
گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

Telegram:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس