معماری
خانه / ګهیځ نیوز / سیاست / ویزای سیاحتی ایران برای افغانها پس از این از طریق شرکت های سیاحتی داده خواهد شد

ویزای سیاحتی ایران برای افغانها پس از این از طریق شرکت های سیاحتی داده خواهد شد

ویزای سیاحتی ایران برای افغانها پس از این از طریق شرکت های سیاحتی داده خواهد شد
کابل( گهیځ نیوز-۲۳ سنبله):
مقامات سفارت ایران در کابل اعلام کرده اند که صدور ویزای سیاحتی این کشور، پس از این به شرکت های توریستی و جهانگردی افغانستان واگذار شده است.
سفارت ایران مقیم کابل روز گذشته ضمن تویتی گفته است که: “با توجه به تصمیمات اتخاذ شده، تا اطلاع ثانوی، صدور روادید (ویزا) جهانگردی ج.ا. ایران، از طریق آژانس های گردشگری افغانستانی صورت می پذیرد. همچنین متقاضیان روادید سه ماهه هوائی می توانند جهت اخذ روادید، به دفاتر شرکت های هواپیمائی ماهان، آریانا وکیش ایر پیش از این سفارت ایران در افغانستان به صورت عمومی و انفرادی ویزای ایران را صادر می‌کرد و متقاضیان به بخش کنسولی سفارت مراجعه می‌کردند “.
از سوی دیگر به قول رسانه های ایران پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان بسیاری از شهروندان افغان به کشورهای همسایه از جمله ایران مهاجرت کردند، در حالیکه گزارش های تائید شده و نا تائید شده از آزار و اذیت افغانهای مهاجر توسط نیروی انتظامی ایران در رسانه ها و شبکه های اجتماعی به نشر می رسد، در حالیکه خقامات رسمی ایران می گویند که در راستای قانونمندسازی حضور مهاجران در این کشور اقداماتی از جمله صدور ویزا برای مهاجران در نظر گرفته است.
از طرف دیگر مقامات دولتی در کابل اعلام کرده اند که به صورت متوسط روزانه هزار مهاجر از ایران وارد افغانستان می‌شوند.
این در حالیست که سازمان ملل متحد نیز گزارش داده است که تنها طی سال گذشته ۲۵۰ هزار مهاجر افغانستان وارد پاکستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس