معماری
خانه / ګهیځ نیوز / سیاست / ” کرن دیکر” شارژدافیر سفارت امریکا برای افغانستان: ” بار دیگر در افغانستان مداخله نظامی نمی کنیم”

” کرن دیکر” شارژدافیر سفارت امریکا برای افغانستان: ” بار دیگر در افغانستان مداخله نظامی نمی کنیم”

(کابل-ګهیځ نیوز، ۱۴ میزان:)
خانم “کاردین دیکر” شارژدافیر سفارت امریکا برای افغانستان می‌گوید که کشور متبوعش قصد ندارد تا بار دیگر در افغانستان مداخله نظامی کند. وی همچنان افزوده است که آنها تلاش‌های دیپلماتیک خود را ادامه می‌دهند تا گروه حاکم را برای رعایت حقوق بشر آماده سازد.
شارژ دافیر سفارت امریکا برای افغانستان که روز چهارشنبه (۵ اکتوبر) با جمعی از خبرنگاران افغانستان صحبت می کرد افزود که کشور متبوعش قصد دارد صحبت ها با طالبان را ادامه دهد تا به گفته وی” آنها از تمامی افغان‌ها محافظت کنند.”
خانم کاردین در ادامه پاسخ هایش به پرسش‌های شماری از خبرنگاران همچنان افزود: “هیچ چانسی وجود ندارد که امریکا باردیگر در افغانستان مداخله نظامی کند. هیچ کسی نباید منتظر چنین اقدامی باشد. ما به تمام تلاش‌های دیپلماتیک خود ادامه می دهیم تا حکومت طالبان به تعهدش در مورد رعایت موازین حقوق بشری عمل کنند.”
خانم کرن دیکر می گوید که انها به حکومت طالبان توضیح داده اند که اعتبار و مشروعیت به دست آوردن آنها مربوط به رعایت به حقوق بشر و اعطای آزادی‌های بنیادی به همه افغان می باشد وبس.
این دیپلومات امریکایی از تماس های دیپلوماتیک کشورش با حکومت طالبان در کگابل یاد آوری کرده ولی گفته این تماس ها بیشتر در مورد باز گشایی مکاتب دخترانه و حفظ امنیت همه اتباع کشور می باشد.
قابل یاد آوری است که خانم ” کرن دیکر” جدیداً به حیث شارژ دافیر سفارت امریکا برای افغانستان، که در شهر دوحه پایتخت قطر مسنتقر است، گماشته شده است.
این دیپلومات امریکایی تأکید می کند که ماموریتش برای افغانستان، بیشتر روی کمک های بشر دوستانه و بهبود وضعیت حقوق بشر استوار است و در این گونه موارد با حکومت طالبان تعامل خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس