معماری
خانه / ګهیځ نیوز / سیاست / کشور هند به برخی از اتباع افغانستان، پاکستان و بنگلدیش تابعیت می دهد

کشور هند به برخی از اتباع افغانستان، پاکستان و بنگلدیش تابعیت می دهد

دهلی جدید( گهیځ نیوز- ۱۱ عقرب):
یک مرکز اعطای تابعیت به اقلیت‌های غیر مسلمان در کشور هند تصمیم گرفته تا به برخی از پیروان مذاهب هندوییزم، مسیحی ها، بودایی ها و دیگران که از کشور های افغانستان، پاکستان و بنگلدیش به آنجا رفته اند، تابعیت هندی بدهند.
به گزارش رسانه ها، حکومت هند گفته که این سند تابعیت هند به اساس قانون تابعیت سال ۱۹۵۵ هند به کسانی از جمله این اتباع فوق داده خواهد شد که در دو منطقه گجرات زنده گی می کنند.
به گزارش رسانه‌های هندی، در اطلاعیه وزارت داخله این کشور که روز سه‌شنبه، ۳۱ اکتوبر، به نشر رسیده است، آمده است که هندوها، سیک‌ها، بودایی‌ها، جین‌ها، پارس‌ها و مسیحیان ساکن در مناطق آناند و مهسانای گجرات براساس بخش ۵ قانون تابعیت ۱۹۵۵ اجازه ثبت نام برای شهروندی هند را دارند.
گزارش‌ها می‌رساند که به این افراد براساس بخش ۶ قانون تابعیت هند که در سال ۱۹۵۵ تصویب رشده و همچنان مطابق مفاد قوانین تابعیت سال ۲۰۰۹ این کشور، تابعیت اعطا خواهد شد.
در اطلاعیه وزارت داخله هند آمده است که آن عده از غیرمسلمانان افغانستانی، پاکستانی و بنگلادیشی ساکن در آناند و مهسانای گجرات که می‌خواهند از حق شهروندی هند برخوردار شوند، باید درخواست‌های خود را به‌صورت آنلاین ارسال کنند.
این درخواست‌ها توسط دریافت‌کننده‌ها تأیید شده و سپس در دسترس دولت مرکزی قرار خواهد گرفت.
وزارت امور داخله هند در حالی این تصمیم را گرفته که طی چند روز گذشته شماری از اهالی هند اقدام وزارت داخله کشور متبوع خویش در رابطه به اعطای تابعیت به غیرمسلمانان افغان، پاکستانی و بنگلادیشی اعتراض کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس