معماری
خانه / ګهیځ نیوز / سیاست / کمشنری سازمان ملل در امور حقوق بشر خواهان رهایی یک خانم و همراهانش از حکومت طالبان اند

کمشنری سازمان ملل در امور حقوق بشر خواهان رهایی یک خانم و همراهانش از حکومت طالبان اند

کابل- ګهیځ: (۱۴ قوس ۱۴۰۱ شمسی)
کمشنری سازمان ملل در امور حقوق بشر می گویند که نیرو های امنیتی حکومت طالبان یک خانم فعال در راستای مسایل حقوق بشری در کابل را همراه با چهار تن دیگر بازداشت کرده است.
وولکر تورک کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر سازمان ملل متحد می گوید که نیرو های امنیتی حکومت طالبان روز پنجشنبه گذشته ظریفه یعقوبی و چهار تن دیگر را درجریان یک کنفرانس مدنی بازداشت کرده اند.
از سوی دیگر دفتر یوناما در کابل ضمن نشر اعلامیه یی گفته است که در باره وضعیت ظریفه یعقوبی با طالبان تماس های برقرار شده است.
همچنان کمیشنر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد می گوید که از حکومت طالبان می خواهد تا حقوق بشری را رعایت کنند و این اطمینان را بدست آورند که همه بازداشت های آنها بر بنیاد قانون و رعایت حقوق بشر باشد.
ضمنا، ریچارد بنت گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در افغانستان هم با خواست کمیشنر عالی حقوق بشر و دفتر یوناما هم صدا شده و با نشر بیانیه در تویترش خواستار حق آزادی اجتماع و بیان برای همه اتباع شده است. او تاکید کرد که اگر فردی دستگیر می شود، باید بر اساس قانون باشد و حقوق فرد دستگیر شده رعایت شود.
این در حالی است که برخی از فعالان حقوق بشر حکومت طالبان را متهم می سازندکه خانم ظریفه یعقوبی و همکارانش را روز پنجشنبه در جریان یک کنفرانس در کابل دستگیر کردند و مدعی اند که در میان دستگیر شدگان خبرنگاران نیز شامل اند.
ازسوی دیگر بی بی سی به نقل از نیروهای پولیس طالبان در کابل می گویند که گرفتاری خانم ظریفه یعقوبی و چهار تن د یگر از همراهانش کار پولیس نبوده و آنان از آن هیچ اطلاعی ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس