معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / گروه های درگیر در سودان به وساطت عربستان سعودی باهم مذاکره می کنند

گروه های درگیر در سودان به وساطت عربستان سعودی باهم مذاکره می کنند

کابل-گهیځ نیوز( ۲۳ ثور ۱۴۰۲):
یک دیپلومات بلندپایه سعودی که نامش گرفته نشده، اعلام کرد که مذاکرات میان نمایندگان دو طرف درگیر کنونی در سودان سر از فردا یکشنبه مجددا در شهر “جده” عربستان سعودی، از سرگرفته می‌شود.
یک دیپلومات سعودی در گفتگو با خبر گزاری “رویترز” با ابراز این مطلب در مورد آخرین جزئیات از گفتگوها میان نمایندگان دو طرف درگیری در سودان( ارتش و قطعات ملیشه حمایت سریع) را ارائه کرد.
موصوف همچنان افزود که دور جدید این مذاکرات از فردا یکشنبه ( ۲۴ ثور)در شهر جده عربستان، به هدف بررسی رساندن کمک‌های بشردوستانه به مناطق درگیر در جنگ و عقب‌نشینی نظامیان از مناطق شهری از سرگرفته می‌ شود.
وی افزود: نمایندگان ارتش سودان و نیروهای حمایت سریع در جریان دور اول مذاکرات خود که روز پنج‌شنبه هفته گذشته به پایان رسید، در مورد روی دست گرفتن تدابیری برای حمایت از غیر نظامیان به توافق رسیدند.
براساس، این توافق دو طرف اعلام کردند که در زمینه ارائه کمک‌های فوری بشردوستانه به جنگ‌زدگان سودانی، تسهیلاتی را در نظر خواهند گرفت.
از سوی دیگر گزارش های خبری می گوید که مقامات عربستان سعودی “عبدالفتاح البرهان” رئیس شورای حاکم نظامی سودان ویکی از طرف های جنگ کنونی را به نشست سران اتحادیه عرب که قرار است بتاریخ ” ۲۹ ثور” در جده برگزار شود، دعوت نموده ‌اند.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام،تویتر، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید ⬇️
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس