معماری
خانه / کتابخانه / تحلیل او تبصره / یک اقدام قابل ستایش و یک انتقام عالمانه!

یک اقدام قابل ستایش و یک انتقام عالمانه!

اواخر هفته گذشته رسانه های جمعی جهان گزارش دادند که عده ی از مسلمانان مقیم سویدن، آن قطعه زمینی را با پرداخت پول خریداری کردند که در روز نخست عید سعید اضحی، یک تبعه عراقی الاصل این کشور در حالیکه پولیس امنیت وی را تأمین کرده بود، نسخه ی از قرآن کریم را نخست لگد مال و سپس به آن آتش زد.
به گزارش رسانه های جمعی، مسلمانان سویدنی با پرداخت مبلغ دونیم میلیون پوند سویدنی این قطعه زمین را خریداری نموده و قرار است بر فراز آن مسجد و کتابخانه مجهزی بنا کنند تا نسل های آینده سویدن با درک و فهم عاقلانه و دور اندیشانه دین اسلام را مطالعه و تناقضاتی را درک کنند که یک عده عقده مند و لجوج در مورد این دین به خور مردم غرب و پیروان سایر ادیان می دهند.
هر چند پس از واقعه مذکور و پس از آن که این شخص افراطی سویدنی در محاصره پولیس کشورش به چنین اقدام لجوجانه و شرپسندانه دست یازید، مسلمانان جهان در کشور های مختلف و از جمله در خود سویدن به تظاهرات احتجاجی و خشم آگین علیه آن پرداختند و تا حدیکه در عراق زادگاه این شخص ملعون، احتجاج کننده گان خشمگین تعمیر سفارت سویدن در بغداد را به آتش کشیدند، ولی اقدامی را که مسلمانان مقیم سویدن حالا انجام دادند و همان قطعه زمینی را با پرداخت پول برای اعمار مسجدی بدست آوردند، یک سیلی محکمی بود به روی افراد ملحدی چون “سلوان مومیکا” که فکر می کنند با این گونه حرکت های استفزازی و بر افروزنده، برای مسلمانان مشکل می آفرینند و به خصوص مسلمانان مقیم اروپا را با تحریک احساسات شان، با مشکلی با حکومت های شان مواجه می سازند.
قضیه توهین به مقدسات اسلامی و به آتش کشیدن اوراق قرآن عظیم الشان، قبل از سلوان عراقی، توسط اشخاص و افراد دیگری نیز صورت گرفته است و تنها این ملحد عراقی نیست که با حرکت استفزازی خود آن هم در روز عید سعید قربان به دل آزاری بیش از یک میلیارد مسلمان در سراسر جهان می پردازد، بلکه این سلسله از آغاز بعثت محمدی صلی الله علیه و سلم گرفته تا امروز همچنان ادامه دارد.
به خصوص از نیمه دوم قرن بیستم که از یک سو علم و تکنالوژی در جهان پیشرفت چشمگیری داشته و از جانب دیگر دسته دسته دانشمندان و علم باوران غرب با درک حقانیت اسلام به این دین و آیین رو می آورند، حلقات مملو از حقد و کینه غرب این پیشرفت چشم گیر اسلام در جهان را نمی تواند مشاهده کند، بنا بر این به این گونه حرکت ها رو می آورند.
اگر به پس منظر این گونه حرکت های شر پسندانه و تحریک کننده در کشور های غربی پس از نیمه قرن بیستم اندک دقت کنیم یک نکته قابل توجه دیگر نیز در آن به مشاهده می رسد این است که متأسفانه در اکثر این گونه واقعات و شر افروزی ها، کسانی دست می داشته باشند که یا از ریشه مسلمان بوده و یا به یک کشور اسلامی تعلق دارند.
چنانچه قضیه نوشتن کتاب “آیات شیطانی” توسط سلمان رشدی، قضیه یک خانم بنگلدیشی الاصل بنام ” تسلیمه نسرین” که به اقتفای سلمان رشدی ملعون برخی از اعتقادات اسلامی را مورد تاخت و تاز قرار داد و مثال های دیگری از این قبیل، شاهدی است بر این مدعای ما.
ولی نباید فراموش کرد که بدون هرگونه شک و شبهه حلقات معلوم الحال غرب از این گونه اقدامات و تنش آفرینی ها اهداف و مقاصد خاص خود را دنبال می کنند که شاید بحث روی همه آنها، از توان این سطور بیرون بوده و به یک تحلیل و تحقیق همه جانبه نیاز دارد.
اما آنچه مسلمانان مقیم سویدن این بار و در مقابل شر افروزی “سلوان” ملحد انجام دادندکه بدبختانه او هم ریشه در سرزمین اسلامی عراق دارد، به این دلیل هم یک اقدام جالب و یک عکس العمل عالمانه و یک انتقام زیرکانه از فتنه پردازی غرب و ایادی شیطان صفت آن شمرده می شود که باب فتنه را از راه عالمانه و عاقلانه صد نمودند.
شک و تردیدی وجود ندارد که اگر سایر مسلمانان و به خصوص مسلمانان مقیم در کشور های غربی در مقابل حرکت های فتنه افروزانه ایادی مکار استعمار غرب به این گونه اقدامات دست یازند، از یک سو یک سیلی محکمی بر رخ ایادی استعمار فکری و فرهنگی غرب می کوبند و از سوی دیگر از هرج و مرجی نیز جلوگیری می کنند که به سبب این گونه اقدامات در برخی کشور ها و در مقابل مسلمانان بوجود می آید و بعداً خسارات هنگفت مادی و اکثراً زیان های معنوی هم برای مسلمانان به همراه می داشته باشد.
پس چه بهتر که مسلمانان جهان در عصر علم و تکنالوژی، به عوض سایر حرکت های زیانبار در راستای انتقام از شیادان رذیل صفت غرب، به این گونه انتقام های علمی و در خور توجه دست یازند و نام اسلام را در آن کشور ها زنده و جاوید نگه دارند.
ـــــــــــــــــــــــ
برای تبصره ها و اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام،تویتر، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید ⬇️
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس