معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / ۲۵ موافقت نامه و تفاهم نامه به ارزش ۲.۵ میلیارد دالر میان دولت افغانستان و اوزبیکستان امضا شد

۲۵ موافقت نامه و تفاهم نامه به ارزش ۲.۵ میلیارد دالر میان دولت افغانستان و اوزبیکستان امضا شد

کابل گهیځ نیوز ( ۳۰ اسد ۱۴۰۳):

نمایشگاه محصولات و تولیدات جمهوری اوزبیکستان و کنفرانس تواصل تجارتی افغانستان – اوزبیکستان با امضای ۲۵موافقت‌نامه و تفاهم‌نامه میان دولت‌ها و اعضای سکتورخصوصی دو کشور به ارزش تقریباً ۲.۵ملیارد دالر پایان یافت.

در محفل اختتامیه این برنامه روز دوشبه ۲۹ اسد سال جاری خورشیدی، نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت با تأکید بر توافق روی افزایش حجم تجارت میان دوکشور، توسعه زیرساخت‌های مشترک، انرژی، معادن، خدمات و غیره گفت: این نمایشگاه زمینه خوبی را برای تعمق روابط برادرانه دوکشور فراهم نمود.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت افزود که جمهوری اوزبیکستان ۱۰ الی  ۷۵ فیصد تخفیف را به صادرات افغانستان در نظر گرفته است و تسهیلات لازم را برای کالاهای صادراتی کشور فراهم خواهد کرد.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت کشور در مورد نتایج این سفر هیأت اوزبیکستان گفت که ضمن این سفر با هیأت جمهوری اوزبیکستان ۲۵موافقت‌نامه و تفاهم‌نامه میان دو دولت و اعضای سکتور خصوصی به ارزش در حدود ۲.۵ملیارد دالر به امضا رسید.

در برنامه مذکور محمدیونس مهمند، معاون نخست، اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان، خواجه یادگار شادمانوف، سفیر جمهوری اوزبیکستان مقیم کابل، خان‌جان الکوزی، رئیس اتاق دوستی افغانستان و  پاکستان و حاجی خیرالدین مایل، عضو هیأت مدیره اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان در رابطه به سفر هیأت جمهوری اوزبیکستان و کنفرانس تواصل تجارتی دوکشور، نمایشگاه محصولات و تولیدات اوزبیکستان در کابل و دست‌آوردهای سفر هیأت جمهوری اوزبیکستان صحبت نمودند.

ــــــــــــــ

گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

 

Telegram:

https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl

twitter:

https://twitter.com/GaheezAgency

Web:

https://www.gaheez.af/

FB page:

https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس