معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / برخی کشور های مهم جهان خواهان سرمایه گذاری در معادن “لیتیم” افغانستان اند

برخی کشور های مهم جهان خواهان سرمایه گذاری در معادن “لیتیم” افغانستان اند

کابل-گهیځ نیوز( ۲۰ حمل ۱۴۰۲):
حکومت افغانستان می گوید که به شمول امریکا، کشور های چون جاپان، چین، قطر و امارات متحده عربی، علاقه‌مندی به سرمایه‌گذاری در بخش استخراج معدن “لیتیم” در ولایت شرقی “نورستان” را دارند.
قاری محمد یونس راشد معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ در این زمینه اظهار داشت که در سطح جهانی علاقه‌مندی زیادی برای استخراج معادن “لیتیم” افغانستان وجود دارد و پنج کشور بزرگ دنیا از حکومت کنونی افغانستان تقاضا نموده و گفته‌اند که آماده سرمایه‌گذاری در این بخش هستند.
مسولان حکومتی در افغانستان به این باورند که ظرفیت‌های بالایی برای خودکفایی اقتصادی در کشور وجود دارد و در آینده نزدیک تغییرات مثبتی در زمینه رشد اقتصادی کشور ایجاد خواهد شد.
در همین راستا،کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند که اگر استخراج مواد معدنی در افغانستان انجام شود،این کشور می‌تواند خیلی سریع از بحران اقتصادی خارج شود.
از جانب دیگر مسئولان امور در حکومت افغانستان تأکید کرده اند که آنان در تلاش هستند تا در بخش استخراج معادن به صورت مشترک و انفرادی با سرمایه‌گذاران خارجی همکاری کنند.
به اساس نظریه کارشناسان افغانستان یکی از غنی ترین کشورها در زمینه معادن”لیتیم” به شمار می رود در حالی که تا کنون هیچ گونه استخراج و استفاده از آن صورت نگرفته است.
به اساس نظریه معدن شناسان، ذخایر مهم “لیتیم” در سه منطقه افغانستان قرار دارد، ولایت غزنی در جنوب و ولایات هرات و نیمروز در غرب کشور که حکومت کنونی در تلاش قرارداد این معادن می باشد.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام،تویتر، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید ⬇️
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس