معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / درگیری های خونین برای چهارمین روز متوالی در شهر های مختلف سودان جریان دارد

درگیری های خونین برای چهارمین روز متوالی در شهر های مختلف سودان جریان دارد

کابل-گهیځ نیوز( ۲۹ حمل ۱۴۰۲):
نیرو های درگیر در سودان امروز سه شنبه برای چهارمین روز متوالی به جنگ اسلحه سنگین و خفیف علیه یک دیگر در خرطوم پایتخت و شهر های دیگر این کشور، ادامه دادند.از جانب دیگر جهت های مختلف منطقوی و جهانی به تلاش های خود برای اقناع طرفین برای صلح ادامه می دهند.
“الجزیره”از خرطوم مرکز سودان گزارش می دهد که طیارات جنگی مربوط به نیرو های” واکنش سریع” محلات مربوط به نیروهای رئیس جمهور سودان را در حوالی قصر ریاست جمهوری در خرطوم و مقر فرماندهی نیرو های واکنش سریع”را بمبارد کرده اند.
در همین حال یک سخنگوی ارتش سودان اعلام داشته که “عبد الفتاح البرهان” فرمانده ارتش سودان برای همه مخالفینی که اسلحه بر زمین بگذارند، عفو عمومی اعلام نموده است.
از سوی دیگر نیرو های “واکنش سریع” اعلام داشته اند که انقلاب جدیدی را که از شنبه گذشته آغاز نموده اند تا رسیدن به هدف نهایی ادامه خواهند داد که به قول این نیرو ها، در رأس این اهداف تشکیل یک حکومت غیر نظامی می باشد.
از سوی دیگر کمیته دکتوران سودان اعلام داشته اند که از آغاز این درگیری ها از شنبه گذشته تا کنون شمار کشته شده گان ملکی در این جنگ به ۱۴۴ تن و شمار مجروحین اعم از نظامی و غیر نظامی به ۱۴۰۰ تن رسیده است.
این در حالی است که تلاش های مختلف منطقوی و جهانی برای برقراری یک آتش بس فوری در سودان جریان دارد اما تا حال نتیجه مشخصی بر آن مرتب نشده است.
از سوی دیگر سازمان ملل متحد نیز هشدار داده که ادامه این درگیری ها باعث خلق یک بحران انسانی در سودان خواهد گردید.همچنان یک مسؤول در “اتحادیه کشور های افریقایی” به الجزیره گفته است که این اتحادیه در هماهنگی با شرکای خود سعی می کند راه حلی برای این بحران پیدا کند.اما نماینده سازمان ملل متحد برای سودان”فولکر بیرتس” به شورای امنیت سازمان ملل گفته نشانه های از آماده گی طرف های درگیر برای یک آتش بس تا اکنون دیده نمی شود.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام،تویتر، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید ⬇️
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس