معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / ارتش و حکومت در “تونس” به دستگیری راشد الغنوشی و رهبران سیاسی اقدام کرده اند

ارتش و حکومت در “تونس” به دستگیری راشد الغنوشی و رهبران سیاسی اقدام کرده اند

کابل-گهیځ نیوز( ۳۰ حمل ۱۴۰۲):
خبر گزاری ها از کشور “تونس” گزارش می دهند که وضعیت صحی شیخ راشد الغنوشی رئیس حزب “حرکت نهضت” در آن کشور، چند ساعت پس از گرفتاری توسط مقامات امنیتی آن کشور، به وخامت گرائیده و به شفاخانه منتقل شده است.
این در حالیست که “قيس سعيد” رئیس جمهور فعلی تونس ضمن تصریحاتش در مورد اوضاع این کشور از جنگ “آزادی ملی” صحبت کرده که به قول وی دولت کنونی این کشور آن را راه اندازی نموده است.
در همین حال حرکت نهضت تونس که شیخ راشد الغنوشی آن را رهبری می کند ادعا دارد که نیرو های امنیتی در اثنای گرفتاری “غنوشی” اسباب منزل وی را پراگنده ساختند و شخص وی را بدون احترام به مقررات قانونی، بسوی نامعلومی انتقال دادند، اما بعداً اعلام شد که از وی در اماکن امنیتی پایتخت تحقیق جریان دارد.
از سوی دیگر “حرکت نهضت تونس” که راشد الغنوشی رهبری آن را بدوش داشت این اقدام حکومت را خطیر خوانده و خواهان رهایی الغنوشی و سایر فعالین سیاسی گردیدند. حزب مذکور این عمل حکومت را به اختطاف غنوشی تعبیر کرده و گفته اند که به وکلای مدافع وی اجازه ملاقات با او را نداده اند.
اما یک مقام مسؤول در وزارت داخله تونس گفته است که راشد الغنوشی را به امر محکمه و اداره ضد تروریزم بازداشت ومنزلش را تلاشی کرده اند تا از وی در مورد اظهارات تحریک آمیزش تحقیق کنند.
شبکه “الجزیره ” گزارش داده بود که راشد الغنوشی در اظهاراتی که ضمن یک همایش این هفته مربوط به “جبهه نجات” یا حزب مخالف این کشور، ابراز داشته بود که تونس بدون اسلام سیاسی و بدون موجودیت حزب مخالف سیاسی و برخی امور دیگر، بسوی یک جنگ داخلی به پیش خواهد رفت.
همچنان گزارش ها حاکیست که نیرو های امنیتی تونس مقر حزب “حرکت نهضت” در پایتخت تونس را با فشار از افراد موجود در آن تخلیه کرده و در آن را قفل کرده اند. گفته می شود که افراد امنیتی دفاتر مربوط به سایر احزاب سیاسی را نیز قفل کرده ند.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام،تویتر، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید ⬇️
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس