معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / ایران در ولایت بادغیس قونسلگری جدید خود را ایجاد می کند

ایران در ولایت بادغیس قونسلگری جدید خود را ایجاد می کند

کابل-گهیځ نیوز( ۱۸ ثور ۱۴۰۲):
بر اساس خبر گهیځ نیوز سخنگوی والی بادغیس گفته است، که مسوولین قونسلگری ایران درحالیکه رئیس روابط موسسات داخلی و خارجی ولایت هرات و تعداد از همکاران دیگر شان حضور داشتند، هدف از سفر شان را ایجاد دفتر قونسلگری را در این ولایت عنوان نموده اند.
آنها گفته اند، که میخواهند بخاطر سهولت بیشتر به مردم بادغیس و رفع مشکلات آنها دفتر قونسلگری خویش را در این ولایت ایجاد نمایند، تا ارتباطات بیشتر بخاطر کار سرک حلقوی هرات_بادغیس و الی فاریاب اقدامات بیشتر صورت گیرد، تا در آینده از این مسیر به کشور های آسیای میانه، ترکمنستان، ازبیکستان و تاجکستان بطور رسمی سفر ها انجام شود.
والی بادغیس در این دیدار ابراز امطنان کرده افزود، با آغاز و تکمیل شدن کار سرک حلقوی بادغیس_هرات مسوولین کشور ایران میتوانند، با آسوده گی به کشورهای آسیای میانه به سهولت سفر نمایند، چون ایران و افغانستان دو کشور همسایه بوده و باید روابط حسنه داشته باشند.
قابل ذکر است که هیئت قونسلگری کشور ایران از جنگل طبیعی پسته ۹۵ هزار هکتاری ولایت بادغیس نیز دیدار و یک مقدار پسته و قالین های دست ساخت مردم بادغیس را که صنعت دستی شان میباشد، بطور نمونه یی باخود برده اند.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام،تویتر، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید ⬇️
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس