معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / رهبران امریکا و چندین کشور دیگر اوضاع در روسیه را تحت بررسی قرار دادند

رهبران امریکا و چندین کشور دیگر اوضاع در روسیه را تحت بررسی قرار دادند

گهیځ نیوز ( ۴ سرطان ۱۴۰۲):
با وجود این که “یوگنی پریگوژین”، رهبر گروه ملیشه موسوم به”واگنر” در یک اقدام غیرمترقبه گفت که برای جلوگیری از خونریزی، پیشروی سریع نیروهایش را به سمت مسکو متوقف می کند، اما رهبران غرب همچنان وضعیت جاری در روسیه را از نزدیک زیر نظر دارند.
قصرسفید ( روز گذشته۲۴ جون) اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا با رهبران فرانسه، جرمنی و بریتانیا در مورد تحولات جاری روسیه تلیفونی صحبت کرده است.
در اعلامیۀ قصر سفید گفته شده که این رهبران در مورد وضعیت جاری در روسیه گفتگو کرده، همچنین روی حمایت قاطع از اوکراین تاکید کرده اند.
این اعلامیه همچنان می افزاید که رئیس جمهور بایدن صبح روز شنبه از سوی تیم امنیت ملی خود در جریان وضعیت روسیه قرار گرفت و هر لحظه در مورد این تغییرات در روسیه به جوبایدن معلومات داده می شود.
از سویی هم سخنگوی اولاف شولتز، صدراعظم جرمنی گفته که هر چهار رهبر روی تعهدات کشورهایشان در حمایت از اوکراین تا زمانی که نیاز است، تاکید کرده اند.
قابل یاد آوری است که گروه نظامی واگنر صبح روز شنبه در روسیه دست به اغتشاش نظامی زده بود که نه تنها باعث ایجاد اضطراب در روسیه گردید بلکه اکثر کشور های جهان را تکان داد.
قابل یاد آوری است که با شورش “یوگنی پریگوژین”، رهبر گروه ملیشه موسوم به”واگنر”، حکومت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در بیش از دو دهه گذشته، برای اولین بار با یک تهدید جدی مواجه شده است.
“یوگنی پریگوژین” که قبلاً مخالفت خود را با مقامات نظامی روسیه اعلام کرده، گفته بود که به سرعت به سمت مسکو حرکت می کند، تا رهبری نظامی روسیه را از قدرت برکنار کند اما بعد از این تصمیم خود منصرف گشت.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام،تویتر، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید ⬇️
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس