معماری
خانه / کتابخانه / تحلیل او تبصره / وقتی پیروان “تمدن غرب” به “وحشت” رو می آورند!!

وقتی پیروان “تمدن غرب” به “وحشت” رو می آورند!!

روز چهارشنبه گذشته که در اکثریت کشور های اسلامی به شمول افغانستان، مصادف بود با روز اول عید سعید قربان، مردی که به قول رسانه ها گفته می‌شود عراقی الاصل است نسخه‌ای از قرآن عظیم الشان را در کشور سویدن به آتش کشید.
به گزارش رسانه ‌ها، این فرد نخست صفحات قرآن را پاره کرد و سپس صفحاتی از یک نسخه‌ای قرآن کریم را در آتش سوزاند و این کار را در حالی انجام داد که نزدیک به دوصد تن برای تماشای این عمل شنیع و برخی هم برای اعتراض به آتش‌ زدن قرآن جمع شده بودند.
رسانه ها گزارش می دهند که این فرد عراقی الاصل، این عمل زشت خود را به اجازه یک محکمه کشور سویدن انجام داد که این اقدام وی را مترادف با “آزادی بیان” دانسته و به موصوف اجازه داده بود تا این عمل تحریک آمیز و فتنه پرورانه خویش را در ملای عام انحام دهد.
به گزارش رسانه ها این فرد عراقی الاصل که گفته می شود “مومیکا” نام دارد و در مقابل مسجد جامع در حالی که بیرق سویدن را بلند کرده بود، چند بار اوراق قرآن را زیر پا کرد و بعد پارچه های از گوشت خوک را که دین مقدس اسلام خوردن آن را حرام قرار داده، در لای صفحات آن گذاشته و صفحاتی از آن را آتش زد.
اگر نیک بنگریم واقعه آتش زدن به قرآن و آن هم در کشور سویدن بار نخست نیست و این تجربه نه تنها در سویدن بلکه در چندین کشور اروپایی چند باری تکرار شده است و در سالیان نزدیک به امروز در این کشور واقعات مشابهی صورت گرفته است.
اما تفاوتی که این بار با دفعات قبل دارد این است که این اقدام استفزازی و برانگیزنده از یک سو در روز عید سعید قربان صورت می گیرد که میلیون ها مسلمان از سراسر جهان مصروف ادای مناسک حج اند و از سوی دیگر هم مسلمانان باقی مانده از حج با زنده کردن یادی از جد خود ابراهیم علیه السلام به ذبح حیوانی به قربانی و فداکاری در راه خدا و رسولش عهد می بندند.
از سوی دیگر این اقدام شر پسندانه یک مهاجر عراقی مقیم سویدن در مورد دل آزاری مسلمانان جهان امسال در حالی صورت می گیرد که ماجرای گرویدن یک کشیش مسیحی سابق به اسلام که خود در سفر حج امسال از آن حکایت می کند، بازتاب گسترده‌ای در رسانه ها و شبکه‌های اجتماعی داشته است.
این کشیش که حدود سه ماه پیش مسلمان شده است، “ابراهیم رچموند” نام دارد و پیش از این، به مدت ۱۵ سال رئیس یک جماعت دینی در یک کلیسای در کشور افریقای جنوبی بود که همراه با ده ها تن از مریدان و پیروانش به دین مبین اسلام گرویده است.
با توجه به همین است که می توان درک کرد حقد و کینه غربی ها اعم از مسیحیان و یهودیان با اسلام و قصد آنها جهت دل آزاری و سرکوب میلیارد ها تن مسلمان در جهان، از کجا سرچشمه می گیرد و چرا قصد دارند با این گونه اقدامات شریرانه و ماجراجویانه به دل آزاری مسلمانان جهان بپردازند.
همچنان نباید این نکته را هم فراموش کرد که غربی ها از این نوع اقدامات خود آتش فتنه در کشور های اسلامی و بین اقلیت های اسلامی را می افروزند، هویدا است که نفوس مسلمانان در اکناف و اطراف جهان پس از این گونه یک اقدام شرپسندانه، نمی توانند آرام و خاموش نشسته همه چیز را تماشا کنند.
چنانچه در سالهای قبل و حتی در روزهای نزدیک گذشته تماشا کردیم که مسلمانان جهان، توهین و بی حرمتی به ساحت قرآن عظیم الشان را باخاموشی تحمل نکردند و با راه اندازی تظاهرات احتجاجی به نکوهش این اقدام شر پسندانه یک فراری عراقی و دولت سویدن پرداختند.
اقدام چند روز پیش برخی از مسلمانان عراقی در بغداد که ضمن تظاهرات اعتراضی خود به سفارت امریکا در بغداد حمله ورشدند یا اقدامات مشابه به این طی سالیان گذشته در کشور های مختلف جهان اسلام به خوبی نشان می دهد که تظاهرات اعتراضی مسلمانان خشمگین در کشور های مختلف به خشونت هم کشیده شده می تواند و عناصر شریری که متأسفانه در بین صفوف مسلمانان جا گرفته و به تخریب اسلام و مسلمانان می پردازند، نیز می توانند از آن به نفع خود و جهت تحقق اهداف استعماری غرب استفاده کند.
در این نکته هم جای شکی نیست که کشور ها و سازمان های جهان غرب همه و همه چه در عقب پرده و چه هم با صراحت و در ملای عام از این گونه اقدامات اسلام ستیزانه و خصمانه برخی افراد شرور و فتنه جو حمایت می کنند.
چنانچه در جریان واقعه اخیر بی حرمتی به قرآن عظیم الشان در سویدن، خبرگزاری ها اعلام کرد ند که با وجود موج محکومیت های گستردهِ این واقعه اخیر در سویدن، منشی عمومی پیمان ناتو از این حرکت اسلام ستیزانه حمایت کرد و آن را به زعم خود “آزادی بیان” خواند. به اساس این گزارش ” استولتنبرگ” یک روز پس از این واقعه، ضمن یک نشست خبری در بروکسل اعلام کرد که سوزاندن قرآن کریم در سویدن، نباید مانع پیوستن این کشور به عضویت پیمان ناتو شود.
این گونه اظهارات به خوبی نشان می دهد که اقدامات شرپسندانه افرادی چون این تبعه عراقی در مورد بی حرمتی به مقدسات اسلامی از کجا سرچشمه می گیرد و در عقب این توطیه بزرگ چه دست ها و چه مغز های کار فرما است؟
پس چه بهتر که عکس العمل های ما مسلمانان جهان و به خصوص مسلمانان افغانستان هم در این قبال سنجیده شده، دقیق، عقلانی و خالی از احساسات میان تهی باشد هیچ گاهی نباید فراموش کرد که هر گونه حرکت واهی و بدون تعمق ما، بجای نفع به اسلام و مسلمین آب به آسیاب دشمن می ریزد و بس. پایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس