معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / مظاهره چیان مشتعل در پایتخت عراق، سفارت سویدن را به آتش کشیدند

مظاهره چیان مشتعل در پایتخت عراق، سفارت سویدن را به آتش کشیدند

کابل گهیځ نیوز ( ۲۹ سرطان ۱۴۰۲):
در حالیکه حکومت سویدن بار دیگر به یک پناهنده عراقی اجازه سوزاندن قران در مقابل سفارت عراق را داده است، مظاهره چیان مشتعل در بغداد پایتخت عراق تعمیر سفارت سودن در آن شهر را به آتش کشیدند.
به گزارش رسانه ها صبح امروز ده ها تن از مظاهره چیان مشتعل در شهر بغدا پایتخت عراق ضمن تظاهرات شان بر تعمیر سفارت سویدن در آن شهر یورش بردند و آن را به آتش کشیدند.
رسانه ها گزارش می دهند که این عمل درست در ساعاتی انجام شد که “سلوان مومیکا” یک پناهنده عراقی ساکن سویدن برای، آتش زدن همزمان به قرآن و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در “استاکهلم” آماده گی می گرفت.
به قول رسانه ها تظاهر کننده گان مشتعل در بغداد داخل محوطه سفارت سویدن در آن شهر گردیده، پس از آن که وسایل زیادی را تخریب کردند، تعمیر را به آتش کشیدند.
از سوی دیگر گزارش رسانه ها حاکیست که وزارت امور خارجه عراق ضمن محکوم کردن این اقدام مظاهره چیان، از سلامت بودن همه دیپلومات ها و کارمندان سفارت و انتقال آنها به اماکن محفوظ اطمینان داده است و به نیرو های امنیتی مؤظف گفته اند تا تدابیر امنیتی خود را جدی تر سازند.
وزارت امور خارجه سویدن با نکوهش این حمله گفته است که مسؤولیت امنیت سفارت و کارمندان بدوش حکومت عراق است.
برخی رسانه ها با نشر این خبر نوشته اند که مظاهره چیان مشتعل در بغداد مربوط به گروه “مقتداصدر” یکی از رهبران سیاسی شیعه عراق بوده اند.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام،تویتر، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید ⬇️
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس