معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / سخنگوی حکومت افغانستان هر نوع مداخله در کمک های جهانی برای مردم را رد کرد

سخنگوی حکومت افغانستان هر نوع مداخله در کمک های جهانی برای مردم را رد کرد

کابل گهیځ نیوز (۴ اسد ۱۴۰۲):
پس از آن که در یک گزارش تهیه شده از سوی سازمان انکشاف بین‌المللی دولت امریکا ادعا شد که حکومت کنونی افغانستان در نهادهای امداد رسان جهانی به طور موثری نفوذ کرده و یا این که حکومت این کمک ها را به عنوان منبع عایداتی برای خود می‌بیند، سخنگوی حکومت افغانستان این ادعا ها را رد کرد.
نشریه “فارین پالیسی” به نقل از این گزارش سازمان انکشاف جهانی امریکا می نویسد که: “کمک‌های بین‌المللی به افغانستان به شکلی سازمان‌ یافته به طرف عوامل تحت کنترول حکومت کنونی افغانستان تغییر مسیر می‌دهند.”
در این گزارش همچنان آمده است که حکومت فعلی کمک‌های سازمان ملل متحد را یک منبع عایداتی دیگر می پندارند و به همین دلیل در تلاش تحت نظارت خود در آوردن این منبع اند.
اما ذبیح الله مجاهد سخنگوی مرکزی حکومت افغانستان،ضمن مصاحبه با بی بی سی گفت:” سیاست ما در این مورد بسیار واضح است و آن اینکه حکومت هیچ نوع مداخله در مورد رساندن کمک‌ها به مردم از سوی موسسه‌ها ندارد.”
ذبیح الله مجاهد گفت که حکومت افغانستان در زمینه تأمین امنیت و همچنان در بخش شفافیت با نهادهای امدادرسان همکاری می‌کند ولی افزود که اگر شکایتی از سوی مردم در رساندن و توزیع کمک‌ها مطرح شود، یک جا با نهادهای مذکور بررسی می‌ شود.
ـــــــــــــــــــــــ
گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطرف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

Telegram:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس