معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / انوارالحق کاکر به حیث صدراعظم موقت پاکستان مورد تأیید سیاستمداران و ارتش پاکستان قرار گرفت

انوارالحق کاکر به حیث صدراعظم موقت پاکستان مورد تأیید سیاستمداران و ارتش پاکستان قرار گرفت

کابل گهیځ نیوز (۲۱ اسد ۱۴۰۲):
انوارالحق کاکر یک شخصیت نسبتاً نا شناخته شده پاکستانی پس از بحث های طولانی به حیث صدراعظم موقت آن کشور برگزیده شد و مورد توافق سیاستمداران و مقامات ارتش آن کشور قرار گرفت.
به گزارش رسانه های پاکستانی انوارالحق کاکر فردا (یکشنبه) به حیث صدراعظم موقت پاکستان مراسم تحلیف را بجا خواهد کرد و هر دو جناح بر سر اقتدار و حزب اختلاف در پارلمان آن کشور روی برگزیده شدن انوارالحق کاکر به حیث صدراعظم منتخب اتفاق کرده و رئیس جمهور آن کشور نیز این اسم را منظور کرده است.
به قول رسانه های پاکستانی انوارالحق کاکر که مدتی عضو مجلس سنای آن کشور نیز بوده از اهالی کویته مربوط ایالت بلوچستان آن کشور می باشد که در سال ۱۹۶۱ میلادی در منطقه مسلم باغ شهر کویته به دنیا آمده است.
موصوف در رشته علوم سیاسی و روان شناسی در انگلستان و پاکستان تحصیل کرده و از موسسین “حزب مردمی بلوچستان” به شمار می رود. موصوف مدتی به حیث عضو مجلس سنای پاکستان نیز باقی مانده است.
به اساس قوانین پاکستان موصوف انتخابات آزاد را در چهار ایالت پاکستان رهبری نموده و پس از تشکیل حکومت مرکزی و حکومت های چهار ایالت از عهده اش مستعفی می گردد.
ـــــــــــــــــــــــ
گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطرف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

Telegram:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس