معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / ۱۸۰ معدن در ولایت غور ثبت و راجستر گردید است

۱۸۰ معدن در ولایت غور ثبت و راجستر گردید است

کابل گهیځ نیوز (۲۲ اسد ۱۴۰۲):
بر اساس خبر گهیځ نیوز ریاست معادن ولایت غور ۱۸۰ نوع معدن را در این ولایت ثبت و راجستر کرده است.
بر بنیاد این خبر رئیس معادن غور میگوید، که با روی کار امدن حکومت کنونی ۱۸۰ معدن در ولایت غور و ولسوالی‌ های این ولایت توسط تیم‌ های تخنیکی وزارت معادن و پترولیم کشور در هماهنگی با این ریاست و رهبری اداره محلی غور ثبت و راجستر گردیده است.
به گفته‌ مسوولین در این بین چهار معدن بزرگ سرب و جست در ولسوالی‌ های تولک و شهرک تثبیت گردیده است، که یک بلاک معدن سرب ولسوالی‌ تولک تازه از طرف وزارت معادن و پترولیم کشور با شرکت (افغان این ویست) عقد قرارداد شده و به زودی روند استخراج آن آغاز می‌گردد، ولی سه بلاک دیگر این معادن دوباره به اعلان داوطلبی گذاشته می‌شود.
رئیس معادن غور علاوه نموده است، که در کنار این معادن دو بلاک معدن سنگ مرمر، دو بلاک معدن زغال سنگ و یک معدن گج نیز در ولسوالی تولک و یک معدن گج و نمک در ولسوالی شهرک این ولایت به اعلان گذاشته شده و معدن نمک ولسوالی شهرک برای مدت یک سال جهت استخراج با یک شرکت داخلی عقد قرار داد گردیده است.
ـــــــــــــــــــــــ
گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطرف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

Telegram:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس