معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / عبدالفتاح البرهان فرمان انحلال قطعه شبه نظامیان واکنش سریع را صادر کرد

عبدالفتاح البرهان فرمان انحلال قطعه شبه نظامیان واکنش سریع را صادر کرد

کابل گهیځ نیوز (۱۶ سنبله ۱۴۰۲):
بر اساس ګزارش رسانه های عربی زبان، عبدالفتاح البرهان قومندان ارتش و رئیس شورای حاکمیت سودان، روز گذشته (۱۵ سنبله) فرمان انحلال کردن شبه نظامیان قطعه واکنش سریع را صادر کرد.
البرهان در این فرمان خود به تمام نیروهای مسلح و مقامات مربوطه دستور داده تا فرمان انحلال نیروهای شبه نظامی قطعه واکنش سریع را عملی سازند.
از سوی دیگر عضو شورای مشورتی شبه نظامیان قطعه واکنش سریع در عکسالعمل به این فرمان “البرهان” گفت: این تصمیم البرهان خلاف قانون اساسی است و نیروهای قطعه واکنش سریع اجرای این فرمان را الزامی نمی دانند.
در یک خبر دیگر رسانه های محلی سودان گزارش میدهند که نیروهای قطعه واکنش سریع، با انتشار ویدیویی از قوماندان شبه‌نظامیان بنام “پیروان حقیقت” در چینل یوتیوبی اعلام کردند که عبدالباقی قرفه با ۲۵ هزار تن نیروی مسلح به صفوف نیروهای واکنش سریع به رهبری “حمیدتی” پیوسته‌اند.
در این ویدیو شخصی به نام عبدالباقی قرفه که وی خود را قوماندان جنبش مردمی موسوم به گروه «پیروان حقیقت»می خواند می گوید که با ۲۵ هزار نیرو نظامی جنگجو به صف نیروهای واکنش سریع پیوسته است. وی میگوید که من و نیروهای تحت فرمان من در برابر نیروهای مسلح به فرماندهی عبدالفتاح البرهان و همدستانش که از بقایای نظام سابق به رهبری عمر البشیر، رئیس جمهورمخلوع هستند، مقابله خواهیم کرد.
درگیری‌ها میان ارتش سودان و نیروهای شبه نظامیان واکنش سریع از ۱۵ اپریل سال جاری میلادی آغاز شده است که تاکنون چندین بار میان گروه‌های درگیر آتش بس اعلام شده؛ اما طرفین به طور مداوم آن را نقض می‌کنند.
ـــــــــــــــــــــــ
گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

Telegram:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس