معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / درگیری در منطقه چترال پاکستان تلفات و خساراتی به نیروی سرحدی آن کشور وارد آورده است

درگیری در منطقه چترال پاکستان تلفات و خساراتی به نیروی سرحدی آن کشور وارد آورده است

کابل گهیځ نیوز (۱۶ سنبله ۱۴۰۲):
به گزارش رسانه های پاکستانی، ضمن درگیری مسلحانه بین نیروهای سرحدی آن کشور و گروه تحریک طالبان پاکستان در منطقه چترال، چهار تن از افسران ارتش پاکستان کشته شده و خساراتی هم به تعمیر دو پوسته نظامی وارد گردیده است.
خبرنامه های منتشره رسمی از جانب ارتش پاکستان حاکیست که این درگیری باعث وارد شدن خسارات شدید مالی به پوسته های نظامی در این منظقه گردیده است.
اعلامیه یی که بخش روابط عامه ارتش پاکستان در این مورد به نشر سپرده حاکیست که طالبان حمله کننده بر این پوسته های نظامی به اسلحه مدرن و عصری مجهز بودند.
هرچند اعلامیه بخش ارتباط عامه ارتش ادعا دارد که این حمله را به عقب زده اند اما رسانه های آزاد و شبکه های اجتماعی می گویند که طالبان پاکستانی برای مدت زمانی این دو پوسته را تحت تصرف خود داشتند.
این در حالیست که ظهر روز گذشته( ۱۵ سنبله) نیز ارتش سرحدی پاکستان در امتداد خط فرضی دیورند و در نزدیک دروازه تورخم با یک حرکت استفزازی بسوی نیروهای سرحدی افغانستان آتش گشودند و باعث کشته شدن سه تن شدند. منابع مطلع می‌گویند درگیری پس از آن آغاز شد که نیروهای سرحدی افغانستان قصد داشتند یک پوسته بازرسی در نزدیکی مرز تورخم در ولایت “ننگرهار” احداث کنند و این اقدام با مخالفت جانب پاکستانی مواجه شد.
ـــــــــــــــــــــــ
گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

Telegram:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس