معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / احتمال دارد فرانسه قصد حمله نظامی بر “نیجر” را داشته باشد

احتمال دارد فرانسه قصد حمله نظامی بر “نیجر” را داشته باشد

کابل گهیځ نیوز (۱۹ سنبله ۱۴۰۲):
شورای نظامی حاکم بر کشور افریقایی” نیجر” اعلام کرد که فرانسه قصد دارد این کشور را مورد حمله نظامی قرار دهد و درحال استقرار نیروی نظامی در کشورهای همسایه “نیجر”است.
به گزارش “اسپوتنیک”، “آمادو عبدالرحمان”، سخنگوی شورای نظامی حاکم در “نیجر” موسوم به “شورای ملی حفاظت از میهن” روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای در تلویزیون ملی این کشور اعلام کرد که فرانسه به عنوان بخشی از آماده ‌‍سازی‌ها برای حمله نظامی به نیجر همچنان به استقرار نیروهای نظامی خود در چند کشور عضو مجمع اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکواس) ادامه می‌دهد.
هم‌زمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها در باره احتمال حمله نظامی فرانسه و کشورهای عضو اکواس به نیجر، روز جمعه یک منبع نظامی در نیجر اعلام کرد که قطعات نظامی از ارتش بورکینافاسو برای آموزش عملیات ضد تروریسم وارد این کشور شدند.
پیش از این دو کشور بورکینافاسو و مالی تأکید کرده بودند که در صورت حمله نظامی به نیجر، از این کشور حمایت نظامی خواهند کرد.
ابراهیم ترائوره، رئیس موقت شورای انتقالی بورکینافاسو پیشتر در مصاحبه‌ای با تلویزیون دولتی آن کشور گفته بود که اعزام نیرو از کشورش به “نیجر” طبق رویه‌های تعیین شده پس از تصویب در مجمع عمومی انتقالی انجام خواهد شد.
ـــــــــــــــــــــــ
گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

Telegram:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس