معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / همزمان با سالگرد کشته شدن مهسا امینی در ایران، خانواده وی در حبس خانگی بسر می برند

همزمان با سالگرد کشته شدن مهسا امینی در ایران، خانواده وی در حبس خانگی بسر می برند

کابل گهیځ نیوز (۲۵ سنبله ۱۴۰۲):
منابع خبری جهان از ایران حکایت از حبس خانگی خانواده مهسا امینی دختری که سال گذشته در حبس حکومت ایران جان داد، دارند.
به گفته این منابع، صبح امروز شنبه، ۲۵ سنبله، مأموران امنیتی، امجد امینی پدر این دختر را به محض خروج از خانه‌اش که به نوعی در محاصره افراد امنیتی است، بازداشت و به اداره اطلاعات منطقه منتقل کرده‌اند.
به قول منبع در اداره اطلاعات به پدر مهسا امینی گفته‌ شده که حق ندارد بر سر مزار دخترش برود و حق ندارد از منزل خود خارج شود و نباید در مراسم سالگرد که قبلاً آن را اعلام کرده بودند، شرکت کنند.
این منابع خبری می گویند که امجد امینی پدر مهسا امینی پس از بازجویی، به خانه بازگردانده شده است. خبرگزاری های متعلق به سپاه پاسداران ایران و از جمله ” تسنیم” این موضوع را معکوس جلوه داده و نوشته است: “پدر مهسا امینی صبح امروز برای رفتن به سر قبر دخترش از خانه بیرون آمده بود که پس از هماهنگی در مسیر، نیروهای امنیتی او را به محل رسانده بودند و هیچ بازداشتی صورت نگرفته است.”
پیش از این گزارش‌های رسیده بود که خانواده امینی و پدرش طی دو هفته اخیر، چهار بار به اداره اطلاعات سقز احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بود. قابل یاد آوری است که مهسا امینی سال گذشته در همین روز به اتهام بی حجابی توسط پولیس ایران بازداشت و در جریان بازداشت در اثر شکنجه پولیس کشته شده بود.
ـــــــــــــــــــــــ
گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

Telegram:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس