معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / پاکستان در بدل همکاری با اوکراین در مقابل روسیه، از صندوق جهانی پول قرضه دریافت می کند

پاکستان در بدل همکاری با اوکراین در مقابل روسیه، از صندوق جهانی پول قرضه دریافت می کند

کابل گهیځ نیوز (۲۸ سنبله ۱۴۰۲):
تازه‌ترین افشاگری یک رسانه امریکایی “اینترسپت” حکایت از فشار پنهان واشنگتن بر اسلام‌آباد برای تغییر موضع بی طرفی در قبال جنگ اوکراین، استفاده ابزاری امریکایی‌ها از بحران اقتصادی پاکستان جهت اخذ قرضه از صندوق بین المللی پول برای دستیابی به منافع سیاسی دارد.
درحالی که دولتمردان پاکستانی همیشه بر ستراتیژی بی طرفی خود در قبال درگیری روسیه و اوکراین تاکید می‌کنند و اخیراً نیز اسلام‌آباد هرگونه ارسال جنگ افزار به اوکراین را با جدیت تکذیب کرد، اسناد محرمانه افشاء شده از سوی “اینترسپت” حاکی از یک معامله پنهانی تسلیحاتی پاکستان با اوکراین با وساطت امریکا است.
این رسانه آمریکایی مدعی شد: ایالات متحده به پاکستان کمک کرد تا پس از یک معامله تسلیحاتی مخفی برای اوکراین، کمک مالی از صندوق بین المللی پول دریافت کند.
در این گزارش آمده است: منظوری قرضه برای پاکستان با میانجیگری امریکا باعث شد تا انتخابات عمومی در آن کشور به تعویق افتد و سرکوب مخالفان دولت شدت کسب کند که در نتیجه “عمران‌خان” صدراعظم آن وقت پاکستان نیز بازدشت و زندانی شد.
اما در عین حال دولت پاکستان این افشاگری رسانه امریکایی را یک داستان ساختگی و غیرواقعی عنوان نموده و بر موضع غیر متزلزل خود در بی طرفی در جنگ اوکراین تاکید کرد.
ــــــــــــــــــــــ
گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

Telegram:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس