معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / دومین وزیر اسرائیلی طی یک هفته به عربستان سعودی سفر کرد

دومین وزیر اسرائیلی طی یک هفته به عربستان سعودی سفر کرد

کابل گهیځ نیوز (۱۱ میزان ۱۴۰۲):
“شلومو کرحی”، وزیر ارتباطات اسرائیل شامگاه دوشنبه ۱۰ میزان در رأس یک هیئت مشتمل بر مقامات ارشد این کشور وارد ریاض، پایتخت عربستان سعودی شد.
هفته گذشته “حییم کاتز”، وزیر سیاحت اسرائیل در سفر به ریاض در همایش جهانی با مدیریت سازمان ملل شرکت کرد و ضمن آن به گفته خودش با مقامات حکومتی سعودی نیز دیدار کرد.
وزیر ارتباطات اسرائیل که برای شرکت در کنفرانس اتحادیه جهانی پُست، که از سوی سازمان ملل متحد تنظیم شده، به عربستان رفته است، با رسیدن به ریاض اعلام کرد که نخست‌وزیر اسرائیل وی را با هیئت همراهش مؤظف ساخته تا تلاش های صلح را با عربستان سعودی به پیش ببرد.
این سفرها دو هفته پس از آن صورت می گیرد که “محمد بن‌سلمان”، ولیعهد عربستان در گفتگو با شبکه “فاکس‌نیوز” تصریح کرد که کشورش و اسرائیل به عادی‌سازی روابط هر روز بیشتر از روز قبل نزدیک می‌شوند.
از جانب دیگر “جان کربی”، سخنگوی شورای امنیت ملی امریکاچند روز قبل گفته بود که یک “چارچوب اساسی” برای یک توافق بین اسرائیل و عربستان سعودی حاصل شده‌است. اما با آن هم تأکید کرد که این ترتیبات اندک “پیچیده” است و از همه طرف ها خواهان موقف سازنده است.
ـــــــــــــــــــــــ
گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

Telegram:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس